ישראייר הודיעה היום (ראשון) כי היא מפסיקה למכור כרטיסי וכי סגרה את הטיסות  היוצאות בזמן הסגר במערכת ההזמנות שלה, זאת  בכדי למנוע מלקוחות לרכוש כרטיסים ולהיתקל בחסמים בכניסה לנתב"ג. ההחלטה על אי מכירת כרטיסים למבקשים לצאת בימי הסגר תעלה לחברה כ-10 מיליון שקלים.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

ביישראייר שוקלים לתבוע נזקים מהממשלה על המהלך. "נמשיך להיאבק למען שינוי ההחלטה מיד לאחר יום הכיפורים", מסרו בחברה. על פי התקנות, אסור למכור בשלב זה של הסגר כרטיסים, אבל מרבית חברות התעופה ממשיכות במכירה כדי לא ליצור נזק כלכלי נוסף בתקופה קשה זו.

נתב
נתב"ג - פתיחת השמיים לאחר סגר הקורונה|צילום: אבשלום שושני, פלאש 90

המהלך של ישראייר מגיע על רקע זה שבמהלך הלילה ובשעות הבוקר, למעלה מ-10 נוסעים נשלחו הביתה ולא הורשו להיכנס לשטח נתב"ג - בשל העובדה שקנו כרטיס טיסה לאחר שמועד הסגר נכנס לתוקף, ובכך עברו על הנחיות מתווה הממשלה. כתוצאה מכך, התפתחו תגרות בטרמינל - כשאותם נוסעים תקפו את צוות העובדים.

עד כניסת יום הכיפורים, צפויות לצאת מישראל עוד כ-28 טיסות ליעדים שונים בעולם. באופן עקרוני, על פי מתווה משרד התחבורה, רק הישראלים שקנו כרטיסים עד מועד כניסת המגבלות המחמירות לתוקף יוכלו לטוס. אלא שלצד הקושי לאכוף את ההנחייה הזו, בחברות התעופה ובסוכנויות הנסיעות לא ממש התרשמו - והמשיכו למכור כרטיסים.