מחפשים נחמה בסופגנייה: בכל שנה חג החנוכה נחשב לחג השמן והפחמימות, אבל השנה נדמה שבחרנו להתנחם בסופגניות קצת יותר מדי. בעקבות המצב יצאנו לבדוק עד כמה השתנתה צריכת הסופגניות של הקהל הישראלי במהלך חג החנוכה בצל משבר הקורונה, לעומת צריכת הסופגניות בשנה שעברה.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
על פי נתונים מרשת רולדין, השנה נרשמה עלייה חדה ברכישת הסופגניות, כשבקנייה ממוצעת כל אדם רכש בין 6-7 סופגניות - זאת לעומת 2-3 בלבד בשנה שעברה. גם ברשת שופרסל מדווחים על עלייה משמעותית במכירת הסופגניות, המוערכת ב-20-25 אחוזים מכמות המכירות בשנה שעברה.
בצל הנתונים, ישראלים רבים מספרים כי משבר הקורונה השפיע באופן מובהק על מצב הרוח, ומתוך כך גם על צריכת הסופגניות. "אני לא סופרת כמה סופגניות אכלתי השנה, אבל זה בטוח הרבה יותר משנה שעברה", אמרה תאיר מתל אביב. "בגלל שאני בבית הרבה יותר מהרגיל יש יותר זמן לאכול. זה פשוט מנחם עם כל התקופה וכל מה שקורה מסביב – לגמרי מנחם".
אין ספק כי משבר הקורונה השפיע על שגרת החיים באופן משמעותי, וכנראה שגם תרבות האכילה שלנו הושפעה מכך. עם זאת, אולי דווקא בגלל הרחשים ברקע על סגר נוסף שמתקרב, כדאי לחזור לאוכל הבריא, לפירות ולירקות, ולשים את המאכלים המטוגנים האהובים בצד – לפחות עד לשנה הבאה.