בג"ץ פסק היום (ראשון) כי ניתן יהיה להכניס חמץ לבתי החולים במהלך הפסח. החלטת בג"ץ הגיעה על רקע האיסור לעשות זאת ובהמשך לעתירה שהוגשה נגד זה. הנשיאה חיות הכריזה כי לא יתקיים דיון נוסף בדרישת הרבנות הראשית לישראל לאסור את הכנסת החמץ, דבר שעורר ביקורת גדולה מצד חברי הכנסת החרדים, שכינו את השופטים "חצופים".
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני כינה את השופטים "חצופים" ואמר כי הם "מנצלים את התקופה שבין כנסת אחת לשניה, שאי אפשר להעלות את התיקון לחוק שלי בעניין הזה, ולא מתחשבים ביהודים שומרי כשרות הנזקקים להגיע לשירותי בתי החולים בפסח. נדרוש בכל תוקף את פסקת ההתגברות כדי לעצור ולעשות סדר בכח הלא מוגבל שלהם".
יו"ר ועדת חוקה ח"כ יעקב אשר הוסיף: "בג"ץ החמץ הוא עוד דוגמה לניתוק ולאטימות של השופטים שבשם הליברליזם כופים את דעתם על הרוב המסורתי במדינת ישראל. אני בטוח שמהבחירות האלו, שיתקיימו חמישה ימים לפני חג הפסח, נצא גדולים ומחוזקים ונסגור בחקיקה את הפירצה שמאפשרת לבג"ץ להשליט את מרותו על העם".
גם יו"ר ש"ס השר דרעי תקף: "לא יעלה על הדעת כי במדינה יהודית, בתי חולים יחוייבו להכניס לתחומם חמץ בפסח. מיד לאחר הבחירות תדרוש סיעת ש"ס בכנסת את קידום הצעת חוק זכויות החולה, שהרי בית חולים המשרת אוכלוסייה יהודית אינו דומה לבית חולים המשרת אוכלוסיות מיעוטים".
יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג, מסרה בתגובה: "להכניס את היד לצלחת של האזרחים זה לא מתפקידה של המדינה, ולמשטרת חמץ אין מקום בישראל, ובטח שלא בבתי החולים. מי ששומר כשרות זכאי לכך כמובן, אבל אינו רשאי לכפות זאת על השאר. בג"ץ עושה צדק נגד כפייה במדינה דמוקרטית".
מהפורום החילוני נמסר: "סוף סוף תמו המאמצים של משרד הבריאות והרבנות להתנכל לחולים החילוניים והלא יהודיים, ובחג הפסח הקרוב יוכלו כל החולים ומבקריהם לצרוך את האוכל שהם רוצים ושמנחם אותם, גם אם הוא אינו כשר לפסח. זהו יום חג לציבור החילוני במדינת ישראל וניצחון במאבק הארוך להבטחת זכות החופש מדת במדינה. יתרה מכך, זהו פסק דין שישמש כתקדים משפטי ויאפשר מאבקים חילוניים גם בזירות אחרות. הפורום החילוני גאה להיות חתום על ההישג הכה חשוב הזה".
רקפת גינסברג, מנכ"לית התנועה המסורתית, מסרה: "התנועה המסורתית מברכת על דחיית בג"צ. ישכילו אנשי הרבנות הראשית ושליחיהם להבין כי כל כפייה של אורחות חייהם על אחרים נידונה לכישלון וכי יהדות איננה כפיית כשרות בפסח, אלא דאגה חולים ונזקקים, שמירה על פרטיותם וכיבוד אורחות חייהם. התנועה המסורתית מבקשת להזכיר כי יש יותר מדרך אחת להיות יהודי".