בעקבות האירועים האלימים שהתפשטו השבוע כאש בשדה קוצים, החליטו ערבים ויהודים רבים, לשלב כוחות, להרגיע את הרוחות ובעיקר לשדר שהאחדות עדיין קיימת. בחיפה העירייה פרסמה תושבים שעובדים וחיים זה לצד זה, בנוף הגליל העלו תמונה של נבחרת הילדים המעורבת בכדורגל ופורום מנהיגי הדתות התבטא בחריפות נגד האלימות וקרא באופן נחרץ: "אלימות היא לא בדת שלי!". גם יו"ר רע"ם מנסור עבאס, יצא היום במסר מפייס ואמר: "אנחנו מוכנים לקחת חלק בשיקום בתי הכנסת שנפגעו, אני אוביל את זה".
כאמור היוזמות הערביות-יהודיות הציפו את ישראל במטרה לקרב לבבות ולהוכיח שלמרות הקושי הגדול, הפחד והחשש – ניתן לחיות פה יחד בשלום בסובלנות והבנה. היוזמות הללו באות בהמשך ישיר להפגנות המעורבות שהתקיימו בימים האחרונים, חלקן היו בערים שהיו מוקדי אש כמו חיפה, עכו ויפו. אחד האירועים המרגשים היה שתושבים יהודים וערבים בעכו ניקו את הרחובות אחרי הפרעות וההרס שהשתולל בעיר בימים האחרונים.
בבית החולים רמב"ם כמה עשרות רופאים, אחיות, וצוות פרא-רפואי מבית החולים התכנסו הבוקר לעצרת סולידריות של צוותים יהודים וערבים עם סיסמה אחידה וחד משמעית: *יהודים וערבים מסרבים להיות אויבים*.
בחיפה, יצרה העירייה יוזמה מיוחדת על רקע המצב במדינה, במסגרתה רץ קמפיין סובלנות בהשתתפות דמויות חיפאיות מוכרות, יהודיות וערביות כאחד. במרכז הקמפיין, הנושא את הסיסמא "אין לנו חיפה אחרת", עומד מסר של קריאה לפיוס, לסובלנות, לאחדות ולדיאלוג, תוך הדגשת החשיבות של שמירת המרקם הייחודי של החיים המשותפים בעיר.
נשיאה של מכבי חיפה, יענקל'ה שחר, הצטרף גם הוא לגינויי האלימות שקרו בימים האחרונים וביקש להרגיע את הרוחות ולאחד את הכוחות. "אנחנו נגד אלימות וכמונו רוב היהודים והערבים. חובה על כולנו לעצור את כדור השלג הזה. ולעשות הכל כדי שחיינו המשותפים כאן יהיו טובים לכולנו, שנוכל לשמוח ביחד, בהצלחות קבוצותינו ולחגוג בשלווה את החגים שבועות ועיד אל פיטר הבאים עלינו לטובה בימים אלה. בשמי ובשם חבריי במועדון אני מאחל חג שמח לכולם".
View this post on Instagram
מיזם בשם "באות בטוב" הוקם גם הוא בימים האחרונים ומטרתו לקרוא לפעילים חברתיים, ארגונים ואזרחים מקרבי לבבות למלא טופס עם פרטי מידע על אירועי תרבות משותפים כמו גם הפגנות משותפות ברחבי הארץ וביחד להיפגש במקומות האלו. למפת התקווה - לחצו כאן.
ומחוץ להתארגנויות המיוחדות, היו עוד פוסטים רבים שהועלו באופן עצמאי על ידי אזרחים יהודים וערבים כשכל צד מציג את הערבות ההדדית והחברות הקרובה שיש לו עם האחר.