אלפי ישראלים נישאים מדי שנה לבני זוג זרים, והסדרת מעמדם בישראל היא תהליך מורכב ביותר שאורך כמה שנים. עד היום (שלישי), כדי להגיש את הבקשה, הזוג היה צריך לקבוע תור ולהגיע פיזית ללשכת רשות האוכלוסין.
הזוגות נדרשו לא פעם להמתין כמה חודשים לתור. אם היה חסר להם אחד או יותר מהמסמכים ברשימה, היה עליהם לקבוע תור נוסף ולהמתין שוב. כעת התהליך מתקצר ומתייעל משמעותית, במהלך שעתיד לחסוך לזוגות זמן יקר.
עובדי מינהל האוכלוסין יחד עם אגף טכנולוגיות פיתחו שירות דיגיטלי, המאפשר את הגשת כל המסמכים לבקשה באופן מקוון. לאחר שהכול מוגש באינטרנט, הזוגות יזומנו לריאיון בלשכה. מדובר בריאיון לבחינת כנות הקשר והוא תהליך שעדיין ידרוש הגעה פיזית ללשכה.
המהלך יצא לדרך עם פיילוט בשתי לשכות - כפר סבא ואשדוד, ואת הבקשה ניתן להגיש רק בלשכה באזור שבו מתגורר המבקש. בתקופה הקרובה יורחב הפיילוט ללשכות נוספות, עד להשלמת הטמעת ההליך הדיגיטלי בכל הלשכות ברחבי הארץ.
המצב האבסורדי, שזוגות נדרשו לעיתים לקבוע תור נוסף ולהמתין כדי להשלים מסמך אחד, צפוי להסתיים. את השירות הדיגיטלי ניתן לקבל כאן.
מנכ״ל רשות האוכלוסין וההגירה, פרופ׳ שלמה מור-יוסף, אמר: "זה צעד נוסף בשורת צעדים שננקטו בחודשים האחרונים לדיגיטציה של שירותים בתחומים שונים, כאשר כל שירות שכזה משנה עולם למשתמשים בו".