מצלמה אחת - ששווה הרבה מאוד כסף: בעיריית בני ברק החליטו לאחרונה להציב מצלמת תנועה בציר ז'בוטונסקי, סמוך לפנייה למתחם ב.ס.ר. הפנייה סמוכה לנת"צ (נתיב המיועד לתחבורה ציבורית בלבד), ולכן בשעות העומס יש צורך לנסוע עליו מספר מטרים כדי לבצע את הפנייה בבטחה. שם הציבה העירייה את המצלמה, וכל הנהגים שעוברים לנת"צ – מצולמים ונקנסים. ל-N12 נודע כי עשרות נהגים שנקנסו חברו יחדיו במטרה לנקוט הליכים נגד העירייה.
לעיריית בני ברק שיטה מיוחדת - במקום לעדכן את הנהגים על הקנס כך שיפסיקו לעבור החוק, הם דווקא מחכים מספר שבועות לפני שליחת הדוחות. כך יוצא שכל נהג מקבל בבת אחת מספר קנסות, כל אחד מהם על סך מאות שקלים, מפני שהם ממשיכים לנסוע בנת"צ לפני הפנייה.
"כעו"ד תעבורה שמשרדו ממוקם במתחם ב.ס.ר בבני ברק, פנו אלי בחודשים האחרונים מאות נהגים במתחם והתלוננו כי קיבלו קנסות רבים על הנסיעה בנת"צ ממזרח למערב", מספר עורך הדין ערן דמרי. "נהגים רבים שפנו אלי ציינו מפורשות כי אין דרך ואפשרות זהירה לפנות למתחם מבלי קודם לכן לעלות בצורה זהירה על הנת"צ. בחנתי את הנושא ואני בוש ונכלם לגלות כי עיריית בני ברק מבצעת אכיפה על הנת"צ בדיוק בכניסה למתחם זאת בכדי להעשיר את הכנסות העירייה מקנסות".
דמרי הסביר כי כמעט כל הנהגים קיבלו 4 קנסות ומעלה בבת אחת: "ואם לא די בכך - העירייה אפשרה לנהגים לעלות על הנת"צ ובמקום לשלוח להם את הדוח הראשון כדי לחנך אותם שילמדו לפעמים הבאות - היא שלחה כמות דוחות לנהגים בגובה 500 ש"ח, רק לאחר חודש-חודשיים. בתמיכת כל הנהגים שנכוו בקנסות רבים, אנו נצא למלחמה עד אשר הקנסות יבוטלו במלואם".
מעיריית בני ברק נמסר: "חשוב להבהיר כי עיריית בני ברק החליטה להציב לכל אכיפת דוח בנתיב התחבורה הציבורית בציר זה, צילום ביצוע העבירה מ-2 מצלמות במיקום שונה. האחת מתעדת נסיעה אסורה בנת"צ לפני הרמזור, בעוד השנייה מתעדת את חציית הצומת בנתיב זה ונסיעה בו לאורך כ-300 מטרים לאחריו. מה שמותיר כמובן אפשרות רבה לירידה מנתיב התחבורה והשתלבות נוחה בנתיב הרגיל באופן נכון - ומכאן שהטיעון על תיעוד השימוש בנתיב האסור 'לצורך פנייה של 20 מטר' - פשוט אינו עולה בקנה אחד עם מיקום המצלמות וכללי האכיפה".
עוד הוסיפו בעיריית בני ברק: "למותר לציין, כי לאורך הנתיב ובקרבתו הוצב שילוט אזהרה ברור ומודגש לתכנון נסיעה ונהיגה בטוחה. יודגש כי הדוחות נשלחים לחייבים בזמן המוקצב על פי חוק. נציין כי בתקופה הראשונה לתחילת האכיפה בנתיב נהגה הרשות בהתחשבות, והפחיתה מסכום הדוח לפונים בערעור בשל משגה וחוסר שימת לב".