העומסים בנתב"ג שברו שיאים בימים האחרונות וחברות התעופה ביקשו מהנוסעים להגיע ארבע שעות לפני הטיסה ובמקרים מסוימים אפילו יותר. כל זה עוד לפני פסח - אז אנו צפויים לראות זינוק חד במספר הנוסעים – גם בסטנדרטים של לפני הקורונה. מנכ"ל נתב"ג שמואל זכאי, מי שמנהל את השדה ומנסה להילחם בעומסים הללו, אומר היום (ראשון) לתוכנית חיסכון כי לצערו המציאות הזו לא הולכת להשתנות בקרוב.
"זה לא צריך להיראות ככה, אני מתנצל", אמר זכאי. "העולם השתנה ואנחנו צריכים להתרגל למציאות החדשה. אנחנו עושים מאה אחוז מאמץ, וגם אם אנחנו לא מצליחים - אנחנו משתפרים".
הריאיון עם מנכ"ל נתב"ג מגיע על רקע התמונות שפורסמו בשבוע האחרון ומצביעות על עומס גדול במיוחד של נוסעים בנמל התעופה, שנאלצים להמתין כ-4-5 שעות עד לסיום הצ'ק אין. רק היום עברו כ-50 אלף נוסעים בנתב"ג - מספר שיא יומי מאז פרוץ הקורונה. הערכה היא שבפסח המספרים רק יגדלו, ואיתם גם העומס באולמות הנכנסים והיוצאים בטרמינל 3.
הסיבה לעומס היא גם מחסור בעובדים, גם הגבלות הקורונה שמחייבות צ'ק אין פרונטלי וגם הסבת חלק מטרמינל 3 למתחם בדיקות - דבר שהקטין את מספר הדלפקים.
לגבי העומס הצפוי בפסח, מנכ"ל נתב"ג מודה כי "יהיה עמוס" וטען כי הדבר נובע ממחסור בעובדים. "פתחנו את טרמינל 1 כדי להוריד את העומס, אבל 1,200 עובדים שעזבו אותנו ויצאו לחל"ת הם כבר עובדים במקומות אחרים", אומר זכאי. "להכשיר עובדי ביטחון לוקח זמן, לפעמים כמה חודשים".
זכאי מוסיף: "אני יודע שכל מה שאני אומר לא מצליח לנחם נוסע שמגיע לטיסה, אבל קודם כל אנחנו שנתיים מחכים לרגע הזה שנתב"ג יהיה עמוס ושאנשים יטוסו לחו"ל".
החודש צפויים לעבור בנתב"ג כמיליון נוסעים. בחודש הבא ובחג הפסח הכמות צפויה לגדול ולהגיע לכ-1.6 מיליון נוסעים שיעברו בנתב"ג. כל אלו יגיעו לשדה התעופה שבו יש צמצום דלפקים, מחסור גדול מאוד של עובדים וגם אילוצים של הגבלות קורונה שיוצרים צוואר בקבוק. לכן הנוסעים מתבקשים להגיע 4 שעות לפני הטיסה, ולא 3 שעות כפי שהיה עד עכשיו.