כשהתפזרה הלווייתו של רס"ם אמיר ח'ורי הבחנו בשוטר אחד קטן קומה שקיבל חיבוק אחר חיבוק מכל לובש מדים שהיה שם. זהו השוטר ע', שותפו של אמיר ח'ורי. זה שישב מאחור כשח'ורי הדהיר את האופנוע אל הזירה. זה שצעק אליו ברגע האחרון: "זהירות, ח'ורי". זה הגיבור שפרק מהאופנוע הנופל לאחר שח'ורי נפגע, פעל במיומנות ובאומץ, ושם קץ למסע הרצח.
רס"ם ע' נפרד מח'ורי בפוסט מרגש: "היית השכפ"ץ שלי"
מסרטון מצלמת הגוף של השוטר ע' שהופץ לתקשורת נחתך הסוף. הרגעים שבהם מיהר חזרה אל שותפו, הבין שאמיר ח'ורי איננו - ופרץ בזעקות שבר. אין-ספור של סרטים וסדרות נבנו על צמדים של שוטרים. צמד שוטרים על אופנוע זו כבר זוגיות ברמה אחרת.
"קשר בין הרוכב לרכוב זה קשר.. אי אפשר לתאר את זה במילים", שיתף רפ"ק דוד שלם, מפקד פלגת אופנוענים ביס"מ תל אביב, "הוא רוכב מאחוריך, אתה פעם יכול להיות מורכב, פעם רוכב, אתה מרגיש אותו כל הזמן מאחוריך. אתה יודע רק לפי המגע ביד שלו מה הוא מתכוון לעשות. אתה חש את הנשימות שלו. אתם עובדים ביחד על האופנוע. זאת אומרת, אתה לוקח ימינה, הוא לוקח איתך ימינה. ואתה מרגיש אותו באופן אבסולוטי, את הכול".
שלם הוסיף: "הוא סומך עליך גם בעיניים עצומות וכשדברים כאלו קורים אז אנחנו... אתה יודע, אנחנו אומרים לעצמנו -טוב, זה יכול באותה מידה להיות אני שם במקומו, כי יום לפני אני נהגתי והרכבתי אותו".
אתה מתאר לעצמך מה עובר על מספר 2 של אמיר כרגע?
"אני מתאר לעצמי מה עובר עליו. אני לא הייתי רוצה להיות שם במקומו", השיב שלם.
הצטרפנו לאופנוענים של יס"מ מחוז תל-אביב כדי לטעום קצת מהעבודה שלהם. למדנו למשל שבנהיגת חירום מהירה דווקא מי שיושב מאחור הוא הנווט, מכוון את הרוכב בטפיחות קלות ימינה או שמאלה.
"אנחנו מאוד ורסטיליים", הסביר רפ"ק שלם, "אנחנו מגיעים למקומות מאוד פקוקים. עולים על המדרכה, יורדים מהמדרכה, אנחנו חותכים ימינה ושמאלה, אנחנו מכירים את השטח ואנחנו מגיעים לשם הרבה יותר מהר מניידת. לכן הלוחמים שנמצאים על האופנוע הם לוחמים שהם מנוסים מאוד, הם ותיקים מאוד, והם יודעים לסיים את האירוע בצורה טובה וכמה שיותר מהר".
"פחדתי פחד מוות שאמיר ינהג על אופנוע"
גם מחוץ למשטרה אופנוע זה כלי מסוכן מטבעו וממכר בגלל האדרנלין ותחושת החירות שהוא מעניק. "אחרי שעזבתי את המשטרה רציתי לעשות משהו", סיפר אביו של אמיר, ג'ירס ח'ורי, "פרשתי בגיל 50. עשיתי קורס מורי נהיגה ולימדתי נהיגה ופחדתי פחד מוות מאופנועים. אני גם יש לי רישיון לאופנוע, ולא רציתי שהוא (אמיר) ילמד, הוא התעקש ללמוד על אופנוע. לא רציתי שיעבוד על אופנוע, אני יודע שזה מסוכן. אבל זה מה שרצה". לפני שלוש שנים הייתה לאמיר תאונה על אופנוע. אחרי שישה חודשי אשפוז ושיקום הבן חזר לשרת על האופנוע והסתיר את זה מאביו.
אמיר ח'ורי אינו האופנוען הראשון שנהרג כשחתר למגע: באוקטובר 2016 בירושלים, אירוע כמעט זהה. 3 יריות פגעו ברב סמל מתקדם יוסי קירמה, בשלב הזה מצבו הוגדר אנוש. אופנוען היס"מ יוסי קירמה היה בן 29 במותו.
אנחנו נתקלים בפיגועים שהמחבלים עם M16 ואתם יוצאים עם אקדחים.
"אנחנו נמצאים בשטח אורבני", הסביר סנ"צ יאיר חנונה, מפקד יס"מ תל אביב, "היעילות של האקדחים שלנו היא יותר רלוונטית בתוואי כזה. אני צריך לזכור שיש לי אוכלוסיה אזרחית מסביבי - ואני יכול גם לפגוע בהם. האופנועים שלנו בשגרה פחות עם M16. היום, לאור התקופה, אנחנו גם יוצאים עם כלים כאלו".
העצבים של האזרחים מתוחים מאוד בימים אלה, וכל רעש של אגזוז גורם לבהלת שווא ומדווח כירי.
החושך כבר ירד על בית העלמין הצבאי בנוף הגליל. אפילו המשפחה כבר הלכה, אבל השוטר ע' מתקשה לעזוב. חבריו, האופנוענים של מרחב דן, נותנים לו את הזמן. הם לא ייסעו בלעדיו. בסוף חייבים להיפרד. רב סמל בכיר אמיר ח'ורי נשאר מאחור. הרוכבים ימשיכו למשמרת הבאה, מוכנים להגן עלינו בגופם.