חברת "רז קל" משווקת באופן אינטנסיבי ברשתות את כדורי ההרזיה שלה. החברה לא בוחלת באמצעים, גם כאשר מולה עומדות לקוחות מבוגרות במצב כלכלי קשה, ומכרה לנשים מבוגרות שהתפתו לרכוש את הכדורים בסכומי עתק של עשרות אלפי שקלים. "אימא שלי בת ה-78 מתגוררת בדיור מוגן. לפני כשנתיים הגעתי לדירתה ולתדהמתי גיליתי עשרות רבות של קופסאות כדורים. פניתי לחברת 'רז קל' באופן מידי וביקשתי לבטל את העסקאות ולהחזיר את הכדורים. נעניתי בשלילה", מספר שי טורטון, שאמו רכשה כדורי הרזייה ב-45 אלף שקל.
גם אמה של כרמית סימון רכשה את הכדורים באלפי שקלים, ולא הצליחה לקבל את הכסף חזרה למרות התערבות הבת. סימון מספרת: "אימא שלי ראתה מודעה בפייסבוק על גלולות הרזיה שעושות פלאים. כשהיא לא כל כך רצתה לרכוש הנציג הצליח לשכנע אותה. גם כשהיא אמרה שהיא מוכנה לשלם עבור מה שהיא פתחה והיא רוצה שיזכו אותה עבור יתרת הערכה – נציג החברה לא הסכים".
הקלטות השיחות בין הנשים המבוגרות לנציגי החברה חושפים את טקטיקות השכנוע שמפעילים הנציגים על הנשים. הנציגים לא עוצרים גם כשהנשים מציינות את מצבן הכלכלי הרעוע, ומבצעים את המכירות בסך אלפי ועשרות אלפי שקלים. באחד המקרים לא זו בלבד שהחברה סירבה להשיב את הכסף לאישה בת 85 שרכשה את התרופות במחיר מופרז, היא גם הגישה תביעה נגדה.
התלונות על השיטות של "רז קל" הגיעו גם לרשות להגנת הצרכן, שבחנה את התנהלות החברה ובכוונתה להטיל על "רז קל" עיצומים כספיים משמעותיים. "אנחנו יושבים על הפעילות של החברה הזו כבר מספר חודשים בעקבות כמה תלונות שקיבלנו. ראינו שמשהו כאן לא מתנהל כמו שצריך. עשינו עבודת מודיעין וגילינו שיש עשרת צרכנים שנפגעים באותה השיטה מהחברה", מסבירה אניטה יצחק, סגנית הממונה וראש אגף חקירות ומודיעין ברשות להגנת הצרכן.
"במסגרת החקירה ביקשנו מהחברה להציג לנו את כל האסמכתאות שעל בסיסם הם ייחסו את כל הסגולות הרפואיות לשיטה ולתוספי התזונה שלהם", הוסיפה יצחק. "המידע שקיבלנו נבדק ונמצא שאין שום תימוך לסגולות שהם מייחסים לשיטה הזו. לצערנו יש פה פגיעה בצרכנים, רבים מהם נשים מבוגרות, ששילמו אלפי שקלים על אותם תוספי מזון".
מ"רז קל" נמסר בתגובה: "חברתנו אינה פונה מיוזמתה לשום אדם ו"שיווק אגרסיבי" הוא תיאור מטעה באופן קיצוני של הדברים. שתי הלקוחות פנו לחברה מיוזמתן, ובחרו לרכוש חבילות הכוללות שירותים ומוצרים הנרכשים לתקופות ארוכות מראש. בשני המקרים, זמן רב לאחר קבלת המוצרים, ולאחר שקיבלו שירותי ליווי ומעקב בתהליך על ידי נציגי החברה, בחרו הלקוחות לבצע הכחשת עסקה שקרית מול חברת האשראי בטענה כאילו אינן יודעות דבר אודות החיובים, הכול תוך שהן שומרות את כל המוצרים מבלי שהוחזרו לחברה ומבלי ששילמו עבורם.
"הנכם טועים ומטעים, החברה אינה מתיימרת כי המוצרים מסייעים בהרזייה. החברה עוסקת בשיווק מוצרים ושירותים כמקשה אחת הכוללים דיאטה מפוקחת על ידי דיאטנים, פעילות גופנית ותוספי תזונה תומכים בתהליך".