התורים הארוכים והסחר בהם הם לא הבעיה היחידה של רשות האוכלוסין בחודשים האחרונים. אחרי המתנה ארוכה לתור לחידוש דרכון, אנשים שמגיעים ללשכות מגלים שאין באפשרותם להיכנס – כי התור "בוטל". "זו הפעם השנייה שזה קורה לנו", סיפרה תושבת תל אביב, "טענו שהתבלבלנו ושכחנו שאנחנו ביטלנו את התור".
חצי שנה חיכתה המשפחה מתל אביב לתור ברשות האוכלוסין להוצאת דרכונים לטיסה המיוחלת שלהם בעוד כחודש, הם הזמינו לכולם תור עם תעודת הזהות של האימא ועוד תור בתאריך אחר עם תעודת הזהות של האבא. בפעם הראשונה כשהגיעו ללשכת האוכלוסין בתל אביב, על חשבון יום עבודה שלהם, יחד עם הילדים - נאמר להם בכניסה שאין להם תור וכי ייתכן שהם ביטלו אותו ושכחו. "חשבנו שבאמת מדובר בטעות שלנו", הסבירה האם, "אבל למה שנבטל? חיכינו לתור הזה הרבה חודשים". בני המשפחה לא התווכחו, חשבו שמדובר בטעות תמימה שלהם וחזרו לביתם.
בפעם השנייה שחזרו, בתאריך החדש שאליו הזמינו תור, הם שוב נתקלו באותה הבעיה, למרות שקיבלו הודעת תזכורת מלשכת האוכלוסין באותו הבוקר. העובד בכניסה ללשכה בישר להם שוב כי התור שלהם לא נמצא במערכת והם אינם יכולים להיכנס, זאת למרות שהציגו בפניו את כל התזכורות שקיבלו ואת התור שמופיע באפליקציית זימון התורים. "ביקשנו לדבר עם אחראי והעובד טען שהוא אחראי על הנושא", הוסיפה האם, "בשלב הזה קרא העובד למאבטחים במקום שיוציאו את בעלי".
"העובדים בלשכה אמרו לנו שהם נתקלים במקרים כאלו כמעט כל יום. אנשים מגיעים עם אישור ותיעוד ובכל זאת טוענים שאין תורים", סיפרה האם, "מעבר ליחס המשפיל, מדובר בהפסד של שני ימי עבודה וזה מרתיח".
אותו הדבר קרה גם לאיילין ובעלה, בחודש ינואר האחרון. השניים הגיעו לתור שהזמינו 3 חודשים מראש וגילו שאינם יכולים להיכנס מאותה הסיבה - התור "בוטל". "שבוע לפניכן התקשרי לוודא שאכן קיים תור ושהכול בסדר", ציינה איילין, "אמרו לי שאכן יש לי תור בתאריך ובשעה שהזמנתי". עוד הוסיפה איילון: "לא נכנסתי למערכת שוב ולא ביטלתי את התור. היינו אחרי חתונה ורצינו לטוס לירח דבש".
תגובת רשות האוכלוסין
1. תחת מספר הזהות שצוין לא מופיע אף תור ואין קשר בין הזהות הזו למספר הטלפון.
2. תחת מספר הטלפון שצוין נקבעו בשני תורים:
א. בשנת 2019 - לא רלוונטי
ב. ב-19.10.22 בשעה 8:11. באותו יום, לאחר כ-20 דקות, בשעה 8:34 בוטל התור על ידי המזמין.
על כך נשלח למזמין מסרון המודיע לו כי התור בוטל.
התור שבוטל אכן היה מיועד לתאריך ה-16.4.23.
3. התזכורת שנשלחה, אכן נשלחה בטעות ונובעת מכך שביטול התור נעשה ככל הנראה בערוץ אחר מזה שבו נקבע התור.
הנושא נמצא בטיפול.
תגובת הרשות על המקרה השני: