אזרחים רבים דיווחו על קשיים לפנות בטלפון למוקדי החירום של ארגוני ההצלה - והבוקר (שלישי) התברר שהסיבה לכך היא עבודות תשתית של בזק שגרמו לקריסת המוקדים השונים. למשך שעות לא ניתן היה להתקשר למוקדים, ובמשרד התקשורת הבהירו כי אין מדובר במתקפת סייבר, אלא ב"תקלה הנדסית ברשת הקווית".
התקלה השפיעה גם על מוקד החירום של כבאות והצלה, והוחלט שרכבי כיבוי ייצאו לסיור בגזרותיהם כדי לצמצם את זמני ההגעה בעת חירום ולהנגיש את הזמינות לאזרחים בשטח.
הבוקר, עם התקדמות העבודות, הבהירו המוקדים השונים כי הם כן מקבלים שיחות, ובמשטרה הדגישו שעדיף להתקשר מהסלולר: "במהלך השעות האחרונות מומחים מאגף הטכנולוגיה של משטרת ישראל עמלו למציאת פתרון אשר יתגבר על התקלה וייתן מענה לשירות הציבור. מוקדם יותר, במהלך ביצוע עבודות תשתית על ידי חברת בזק, נוצרה תקלה בכלל קווי הבזק והיא פגעה בקווי החירום ומטופלת עדיין בשעה זו על ידי חברת בזק. עם השלמת התיקון וחזרה מלאה של התקשרות תופץ הודעה נוספת".
גם בחברת החשמל הודיעו שמוקד 103 חזר לפעול כרגיל: "התקלה הארצית במערכת התשתית של חברת בזק תוקנה. משירות 103 חזר לפעילות רגילה".
ממשרד התקשורת נמסר: "המשרד מלווה את האירוע, מוודא את החזרת השירות ובמקביל מקיים תחקור. על פי ממצאים שנבדקו עד כה התקלה נגרמה בשל תקלת חשמל - אין ממצאים למתקפת סייבר".
שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי הוסיף: "בזק ומשרד התקשורת פעלו במהירות וטיפלו בתקלה, תוך מתן מענה חלופי ותיאום עם השר לביטחון לאומי וצוותי החירום במשרדים. האירוע מוכיח לנו ששכבות גיבוי לצורכי חירום נחוצות ביותר, בפרט בכל הנוגע לתשתיות תקשורת ולמידע מציל חיים".
עד שתיפתר התקלה לחלוטין, אלה המוקדים שתוכלו להתקשר אליהם
- המשטרה: ניתן לדווח על אירועי חירום באמצעות מסרון לטלפון 052-2020100, או במערכת הצ'אט בוט עם מוקד המידע 110.
- מד"א: בשיחת טלפון – 073-2630400; במסרון או וואטסאפ - 052-7000101.
- חברת החשמל: בשיחת טלפון - 077-6103103; בהודעת וואטסאפ - 055-7000103.
- המוקד הרפואי של שחל: 054-6622494 ו-054-6622495.