רון יעקובי, נשוי ואב לשלושה ילדים, הוא בעל חנות רהיטים בפתח תקווה בשם "רהיטי לאונרדו". לפני 7 באוקטובר הוא היה עסוק בלוודא שכל הזמנות חול המועד סוכות יסופקו ללקוחות. אולם בשבת השחורה, רב סרן במילואים יעקובי שמשרת בגדס"ר 6646 של חטיבת צנחנים - התייצב למילואים והשאיר מאחוריו את הבית ואת העסק.
במשך חמישה חודשים יעקובי נכנס ויצא מעזה, נלחם עם גדוד המילואים שהיה אחרון לצאת הביתה. כאשר שב לבסוף לאשתו ולילדיו, נדהם יעקובי לגלות שיש מי שהחליט לתבוע אותו ייצוגית על סך מיליוני שקלים. זאת משום שבאתר האינטרנט של החנות התפרסם מבצע על מכירת כיסא במשך יותר מ-35 ימים - בניגוד לחוק הגנת הצרכן. במקום 480 שקלים, הכיסא הוצע לרכישה במבצע ב-320 שקלים.
חבר הכנסת לשעבר אביר קארה, שנלחם בשנים האחרונות עבור בעלי עסק עצמאיים, שיתף את המקרה של יעקובי בעמוד הפייסבוק שלו, וכתב כי אדם תבע אותו מאחר שהמבצע שפרסם נמשך יותר מ-35 יום - בעת שבעל החנות שירת במילואים. על פי חוק הגנת הצרכן, מבצע חייב להסתיים לאחר 35 ימים ולהופיע יחד עם המחיר המקורי כנדרש בחוק.
לפי כתב התביעה, התובע שרכש 4 כיסאות במבצע, טוען כי יעקובי הפר הסכם בכך שהוא מציע ללקוחות שלו הנחות במשך שנים, אך הנחות אלו הן פיקטיביות, כי המחירים הרגילים שהוא מציג הם מנופחים. לפיכך, לטענת התובע, הלקוח אינו משלם מחיר מופחת ביחס למחיר הרגיל. התובע הוסיף כי העניין גרם לו לעוגמת נפש.
"אני מרגיש נבגד", סיפר יעקובי ל-N12, "בזמן שאני במילואים ומשלם מחירים כבדים בבית, בעסק ובחיים האישיים שלי - יש מי שמחליט להגיש נגדי תביעה. כל מי שרכש את הכיסא שילם מחיר מבצע. אף אחד לא נפגע ותובעים אותי רק בגלל שלא הסרתי את המחיר המקורי והמבצע נמשך יותר מ-35 יום". יעקובי אף טוען כי לא קיבל מכתב התראה לפני תביעה - וגילה על שנתבע רק כשהתקשרו מהבנק.
"הבן שלי בן שנה ולא ראיתי אותו מחצית מהחיים שלו - אני משלם מחיר מאד כבד", הוסיף יעקובי. "בתחילת הלחימה, העסק שלי היה בירידה של 80 אחוז, לא שחררתי עובדים לחל"ת ולקחתי סיכון, אבל זה הכי קשה. דיברתי עם התובע אמרתי לו שאני בן אדם כמוהו, אני שוכר דירה, מחכה לדירה שרכשתי במחיר למשתכן, אין לי מיליונים בבנק, זה עסק קטן ולא רשת גדולה ואף אחד לא ירוויח מהתביעה הזו. אני אצטרך לסגור את העסק בגלל זה".
כעת פועל חבר הכנסת לשעבר קארה מול התובע למחיקת התביעה. יעקובי פרסם את המקרה שלו בפוסט בטוויטר: "זה שאני חייל מילואים הופך את העניין למאוד כואב. אני לא ישן בלילות וזה עושה לי רע, זו תביעה שיכולה לסגור לי את העסק". בעל החנות המשיך ושיתף כי לצד הכאב הוא מרגיש גם מעט נחמה מכיוון לא צפוי: "אני חש ריפוי כי אני מקבל תמיכה מהציבור. כשזה קרה אמרתי 'למה אני צריך את זה - אני משלם מיסים וכל שנה עושה 30 יום מילואים, והשנה הייתי 180 ימים בחמשת החודשים האחרונים. עכשיו אני מקבל כל כך הרבה אהבה שזה משקם".
תגובת התובע על פרסום הכתבה: "רון יעקובי עושה שימוש ציני באסון 7.10 ומנסה לקשור בין גיוסו למילואים לבין הטעיית הלקוחות וזאת כאשר בין הדברים אין שום קשר. ההתנהלות הפסולה שלו כלפי ציבור הצרכנים לא החלה ב-7.10 וגם לא במועד גיוסו למילואים, אלא שנים רבות קודם לכן. כעת משהתגלה האופן הפסול בו נהג הוא מנסה להתחמק מלתת את הדין על התנהלותו, בהפעלת לחץ פסול, איומים בהפגנות באמצעות אביר קארה וקשירת קשר בין היותו חייל מילואים – שכולנו מעריכים ומוקירים - לבין התנהלותו כעסק אשר הפר את החוק באופן שיטתי לאורך שנים.
"רון שכח לציין שמדובר ברשת רהיטים גדולה בפריסה ארצית עם אתר אינטרנט פעיל. הכי רחוק שיש מ'עסק קטן'. לא מדובר ב'מבצע' שנמשך מעל 35 ימים בשל תקופת המלחמה, אלא במבצע מתמשך שנים על גבי שנים, עד עצם היום הזה. רון בעצמו לא יודע לספר מתי הכיסאות במחיר המקורי, אם בכלל. עובדתית, בתי המשפט באים חשבון עם העסקים האלה. ראוי להמתין לפסק הדין בסופו של דבר ולהיווכח האם האדון הנכבד נהג כשורה כלפי ציבור הצרכנים אצלו, או שמא לא".