המקורב לשרת התחבורה מירי רגב, עופר מלכה, התעניין מאוד בתפקיד מנכ"ל רשות שדות התעופה. כמתבקש, ניגש מלכה למכרז, הגיע לוועדה - שם התגלה כמועמד בינוני למדי. מבדיקה חוזרת של המסמכים שהגיש, התברר שהוא בכלל לא עומד בתנאי הסף המקוריים, שהם: ניהול חברה עם יותר מ-500 עובדים ומחזור של יותר מ-500 מיליון שקלים.
על פי החשד של חברי הוועדה, מה שלכאורה עשה מלכה זה "לנפח" מספרים, כך שאם הוא היה מנכ"ל החברה הכלכלית חדרה - אז הנתונים שהוא הכניס פנימה והציג היו לאחר שחישב את כלל עובדי עיריית חדרה. או למשל, אם הוא היה מנכ"ל סניף ישראלי של חברה עולמית, דאג לחשב למעשה פנימה את כל העובדים.
למרות זאת, זכה מלכה לציונים גבוהים למדי בקרב נציגי משרד התחבורה שבוועדת האיתור, הגיע למקום הראשון - ונבחר. בהמשך נפסל על ידי ועדה אחרת בראשות שופטת. גורם שהיה מעורה וליווה את הליך האיתור, סיפר לחדשות 12 כי להרגשתו לאורך כל הדרך, היה המכרז "מבושל" למלכה באופן אישי.
מי אתה עופר מלכה?
עופר מלכה בן 64, נשוי בשנית ואב לארבעה, היה מג"ד בנחל ולאחר שהשתחרר עבר לשרת במוסד, שם נותר במשך 19 שנים רצופות עד שקידומו נעצר. בעבר כבר מינתה רגב את מלכה למנכ"ל משרד התחבורה, אז קמה ממשלת השינוי. מאז הוא נותר מקורב מאוד אליה ודאג לטפטף לה באופן קבוע רעיונות קיצוניים כמעט בכל נושא. אתמול (שני), נערכה הפגנה נגד מלכה מול ביתו בעמק חפר, בניסיון להציב מראה למקורב שמרעיל את השיח ואת השרה.
לפי תחקיר "המקור" ששודר בערוץ 13, השיא הגיע כאשר חברי בארי לא אפשרו לשרה רגב להיכנס בשערי הקיבוץ. מלכה הציע להוריד את הכפפות ולתקוף את הקיבוץ, שיותר מ-100 חבריו נרצחו ו-32 מהם נחטפו לעזה בשבת השחורה. "באיזו זכות לא נתנו לה להיכנס לבארי? זאת אדמה של אבא שלהם? משרד התחבורה הוא אחד המפרנסים העיקריים של דפוס בארי - אולי שווה לצאת למכרז חדש", התבטא בקבוצת הוואטסאפ "המטבחון" לפי התחקיר.