רק השבוע, כמדי שבוע, נעמה הזמינה משלוח בוולט. אלא שהפעם, מלבד הפיצה שהיא הזמינה, היא קיבלה תוספת מטרידה להזמנה. "הייתי בבית, ערב רגיל באמצע השבוע, חבר בא אליי לראות סרט והזמנו פיצה בוולט", שחזרה נעמה. "הגיע השליח, פתחתי את הדלת, לקחתי את הפיצה, אמרתי תודה והמשכתי את הערב שלי. אחרי שעה בערך, קיבלתי הודעה לאינסטגרם שלי: 'איך הייתה הפיצה?'".
נעמה סיפרה שתהתה באותו הרגע מי יודע שהיא אוכלת פיצה באותו הערב - ואז הבינה שמדובר בשליח של וולט. "זו חציית גבולות - יש לו את הפרטים שלי מהעבודה שלו", שיתפה נעמה. "יש פרטים שנתתי לוולט כנותני שירות ופתאום מישהו מגיע אליי, לעמוד הפרטי שלי כשלא הזמנתי אותו לשם - זה גרם לי קצת להיבהל".
אומנם בוולט מפעילים מנגנוני הגנה שאמורים לשמור על הלקוחות ועל פרטיותם, אבל נראה שבקלות יש שליחים שמצליחים לעקוף אותם. נעמה הוסיפה: "כנראה שביציאה מהבית שלי הוא הסתכל על תיבת הדואר, ראה את השם שלי - והלך וחיפש אותי. יכול להיות שהוא בחור הכי חמוד בעולם ויכול להיות גם שהוא פסיכופת. זה כן גרם לי לנקוט צעדים שלא חשבתי שאנקוט בהם, כמו לשנות את השם שלי בוולט לשם בדוי ולבקש שישאירו את החבילות מחוץ לדלת".
למרבה ההפתעה, הדבר קורה לא רק עם שליחים של אפליקציית וולט. נועה, ששליח במסעדה יצר איתה קשר באופן אישי לאחר שהזמינה משלוח, סיפרה לחדשות 12: "הזמנתי אוכל עם חברות שלי. השליח הגיע ואז אחרי כמה זמן שלח לי הודעה ובה שאל אם אני רוצה לצאת. זה משהו שאני לא מסכימה לו - לא הסכמתי שהטלפון שלי יהיה בידיים של השליח למטרה הזאת. אני בטוחה שאני לא היחידה ושהוא מדבר עם עוד המון בנות".
אך לא מדובר רק בשליחי מזון: גם שליחים של חברות משלוחים גדולות כמו DHL מרשים לעצמם ליצור קשר אישי עם הלקוחות ויוצרים בהלה אצל חלקם. לין, אחת מאותם לקוחות, סיפרה על מקרה שחוותה: "הזמנתי מאתר בחו"ל ואחרי שלקחתי מהשליח את החבילה הוא ניצל את זה - ושלח לי הודעה מהוואטסאפ הפרטי שלו, שם לא דיברתי איתו לפני כן. הוא כתב לי: 'את רוצה להמשיך להיות בקשר?' - כשלא היינו בקשר לפני כן".
עוד סיפרה לין: "זה שהוא מנצל את העובדה שיש לו את המספר שלי, שלא נתתי לו אקטיבית - מדאיג ולא נעים. אי אפשר לדעת על מי אתה נופל - אני לא מכירה את הבן אדם וזה קצת מלחיץ, כי אני יכולה לחסום אותו אבל הפרטים הכי אישיים ובסיסיים שלי עדיין אצלו. אם אזמין משם שוב, יכול להיות שזה יהיה שוב הוא - ועוד פעם אצטרך להיות באינטראקציה הזו איתו".
שליח לשעבר של וולט סיפר לחדשות 12 על נקודת מבטם של השליחים: "אתה רואה שם של בחורה, וכשאתה מביא לה את המשלוח אתה רואה שהיא נראית טוב. יש לך את השם שלה, אתה יודע איפה היא גרה. אתה נכנס לאינסטגרם, עושה לה עוקב, קצת לייקים, מתחיל לדבר איתה - ומשם זה מתקדם, זה קל. שמעתי על עוד המון שליחים שאני מכיר שעושים את זה עד היום".
נראה שגל התלונות נגד שליחים שיוצרים קשר אישי עם הלקוחות רק הולך וצובר תאוצה. חברות המשלוחים חייבות להשכיל ולשנות את מנגנוני ההגנה שלהן כדי לשמור על הלקוחות ועל פרטיותם. "אני לא רוצה לחיות בפחד", סיכמה נעמה. "אני עושה הכול כדי שזה לא יקרה - ובסוף אני מגלה שאין לי כל כך ברירה".
מוולט נמסר בתגובה: "המקרה שתואר בכתבה חמור מאוד. השליח אינו חשוף למספר הטלפון של הלקוח בשום שלב, וכל פרט שהוא מקבל למשלוח נמחק מיד לאחר השלמתו. בכל אירוע דומה, פנו לשירות הלקוחות כדי שנוכל לטפל מיד ולסיים את ההתקשרות עם השליח".