הפגיעה במאות מטרים של כבלי החשמל השביתו את פעילות רכבת ישראל, והצפי לחזרה לשגרה - לפחות בעוד שבוע וחצי, זאת למרות שהתקיימו עבודות גם במהלך השבת, כך פרסמנו הערב (שבת) לראשונה ב"חדשות סוף השבוע".
הקווים מהצפון לתל אביב ייפתחו מחדש אך יפעלו בתדריות נמוכה - צפי לעומסים כבדים. כמו כן, לא יפעל קו ישיר בין תל אביב לירושלים, הנוסעים יצטרכו להחליף רכבת בנתב"ג. בקו מבאר שבע לתל אביב יופעלו רכבות.

למרות ההערכות כי תנועת הרכבות תתחדש במלואה כבר באמצע השבוע, העבודות לפתרון התקלה יימשכו לפחות עוד שבוע בשל המחדל שבו מאות מטרים של כבלי חשמל נקרעו. חקירת האירוע נמשכת.
ברכבת ישראל עדיין לא מבינים קרה מחדל כזה, שעלות התיקון שלו עומדת על סכום של עשרות מיליוני שקלים. בינתיים, רוב הקווים פועלים בתדירות נמוכה, אך עומס אדיר צפוי בנתב"ג, המשמש את הנוסעים לחו"ל ואת הנוסעים מתל אביב לירושלים. בתוך כך, ברכבת ישראל ממליצים לנוסעים להיעזר באמצעי תחבורה אחרים.

תנועת הרכבות ביום ראשון - 17.8
- קו באר שבע-נהריה יופעל כסדרו ויכלול עצירות בתחנת נתניה.
- קו מודיעין-נהריה יופעל כסדרו, כולל עצירה בנתב"ג ועצירות בתחנות קיסריה, חדרה ונתניה.
- קו ראשונים-לוד יופעל כסדרו.
- קו בית שמש-נתניה יפוצל: בין בית שמש ולוד ובין סבידור לנתניה.
- קו באר שבע-נתניה יפוצל: בין באר שבע ללוד ובין ת"א ההגנה/סבידור לנתניה.
- קו אשקלון/רחובות-בנימינה יופעל עד/מ לוד בלבד.
- קו ירושלים-הרצליה יופעל עד/מ נתב"ג בלבד, לרבות רכבות הלילה.
- קו ב"ש-כרמיאל יופעל בין כרמיאל לחיפה חוף כרמל בלבד (לא יופעל בין חוף כרמל לבאר שבע).
- יתר הקווים פועלים כרגיל.
דגשים חשובים לנוסעים
- נוסעים מבית שמש, רחובות ואשקלון לתל אביב (ולהיפך) יכולים להגיע כרגיל -בהחלפה בתחנת לוד, ההגנה או סבידור.
- תחנות כפר חב"ד וגני אביב סגורות לשירות.
- רכבת ישראל מפעילה היסעים בחינם: לוד-ת"א סבידור מרכז, חדרה מערב-נתניה. בשעות הלילה: ת"א סבידור-נתב"ג. בשעות שיא - בוקר: גני אביב-כפר חב"ד-ת"א סבידור, בשעות שיא - ערב: ת"א סבידור- כפר חב"ד-גני אביב.
- ייתכנו עיכובים בזמני הרכבות וכן צפויים עומסים.
- פעילות מוזיאון הרכבת שתוכננה לא תתקיים, ויינתן החזר לרוכשים.
- חלופות מומלצות: בין ת"א לחיפה/לצפון - אוטובוסים מתוגברים ממסוף 2000, חוף הכרמל, ומרכזית המפרץ. בין ת"א לירושלים:- אוטובוסים ממסוף 2000 והתחנה המרכזית בירושלים.
עובדים ומנהלים ברכבת ישראל אמרו שפגיעת רכבת המשא בתוואי המסילות המחושמלות בשני מוקדים, שהובילה להשבתת תנועת הרכבות לכמה ימים, היא "רשלנות פושעת שהובילה לנזק אדיר לא רק לרכבת - לכל המדינה".
ל-N12 נודע כי הרכבת שיצאה מאשדוד לחיפה הכילה ארבעה מדפי גובה ריקים, אך איש לא בדק את הגובה שלהם. הסיבה לפגיעה הקשה היא בשל העובדה שחלקים הנקראים "תפסנים" ברכבת המשא נותרו פתוחים וגובהם עולה בחלק מקטעי המסילה על גובה קווי החשמל. כמו כן, יש הערכה שבשל החום הכבד הגובה של קווי החישמול ירד מעט וכך נגרמה התאונה.