האם חגיגות הניצחון של פעילי הסביבה על ביטול הקמת התחנה הפחמית באשקלון היו מוקדמות מדי? בישיבת המועצה הארצית לתכנון ובניה שהתקיימה היום, הייתה אמורה להתקבל החלטה לאשר את תכנונה של תחנת כוח המופעלת בגז בגיבוי פחמי. עם זאת, פקידי האוצר חשבו אחרת וביקשו להוריד את ההצעה מסדר היום ובכך למעשה להמשיך לקדם את התחנה הפחמית.
כמו כן, החברה הממשלתית לקו צינור אשדוד-אילת, שבבעלותה הקרקע, סירבה להקצותה להקמת התחנה החדשה. השר להגנת הסביבה גלעד ארדן קרא לשר האוצר להורות מידית לפקידי משרדו לחדול מהניסיון לטרפד את אישור תחנת הכוח המבוססת על גז באשקלון - החלטה שהתקבלה בממשלה בהסכמת שר האוצר וראש הממשלה.
עשור של מאבקים של פחם וגז
"משרד האוצר, כמנהגו, מביט דרך החור שבגרוש, תוך כדי שהוא עיוור למגמות העולמיות ואדיש לצרכים הבריאותיים והסביבתיים של הציבור", אמר השר ארדן והוסיף: "התעקשות האוצר להמשיך ולזהם את האוויר שהציבור נושם נועדה לכישלון, וכפי שהוחלט על ידי שרי הממשלה - תוקם בקרוב תחנה הפועלת על גז טבעי".
התכנית להקמת תחנה פחמית התקבלה בשנת 2001, בתקופה שהשר אביגדור ליברמן עמד בראש משרד התשתיות. במהלך השנים האחרונות צצו התנגדויות לתכנית, והיא אף הוקפאה פעם אחת - אך שוב חזרה ללוח התכנון.
בעקבות גילויי הגז, הגיע המשרד להגנת הסביבה להסכמה עם משרד התשתיות הלאומיות על הגשת תכנית חדשה, לפיה תוקם תחנה דו-דלקית של גז ופחם, כך שהתחנה תופעל באופן שוטף בגז טבעי ובמקרי חירום, כאשר לא יהיה מספיק גז, היא תעבור לפעול על פחם.