ביום ראשון בבוקר, בשיא העומס בתחנות הרכבת נמנע ברגע האחרון אסון כבד כאשר שתי רכבות עמוסות נוסעים כמעט התנגשו בתחנת חוף כרמל סמוך לחיפה. ערנותו של הנהג שהבין כי עומד להתנגש ברכבת מולו מנעה את התאונה ברגע האחרון.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
האירוע שהתרחש בשעה שש וחצי בבוקר התחיל בשל תקלה טכנית במסוט - המערכת שמסיטה את הרכבות ממסלול אחד לשני בטיחותית. בשל התקלה המערכת לא עבדה באופן ממוחשב והסטת הרכבות בוצעה באופן ידני. כאשר התקרבו שתי רכבות לתחנה, אחת מהדרום והשנייה מצפון, העובד שהיה אחראי על המערכת הסיט את אחת הרכבות אל המסלול הלא נכון -מול הרכבת השנייה.
למרבה המזל, ברגע האחרון אחד הנהגים הבחין באורות הרכבת ממולו ומספיק לעצור. הנסיעה האיטית של שתי הרכבות, שאחת בדיוק נכנסה לתחנה והשנייה הייתה לקראת יציאה, תרמה אף היא לעצירה המהירה.
"רכבת הייתה צריכה לצאת בקו 3 מחוף הכרמל", סיפר אחד העובדים הוותיקים בתחנה. "מהשעה אחת ומשהו בלילה המסוט היה מקולקל. הנהג לא ידע מזה, הוא סמך על האתת. הנהג יוצא לדרך מבחינתו הקו פנוי ואז מה שהתברר שהוא יצא על קו מלא. זה קו שעומדת בו רכבת על אותה מסילה".
מרכבת ישראל נמסר בתגובה:
"ביום ראשון בבוקר בעת הקצאת מסלול לרכבת מתחנת חיפה חוף כרמל צפונה לתחנת חיפה בת גלים, התגלה כי המסלול שגוי וקטע המסילה לא פנוי. התקלה זוהתה מיידית ומערכת הבטיחות מנעה מהרכבת בחוף כרמל להמשיך במסלולה ובמקביל עצרה אוטומטית את הרכבת מחיפה בת גלים, כחצי ק"מ לפני הרכבת שבתחנת חוף כרמל. הרכבת שבתחנת חוף כרמל החליפה מסלול והמשיכה בנסיעה במסילה המקבילה, בשום שלב לא הייתה סכנה לנוסעים. מתחקיר ראשוני עולה כי מערכת הבטיחות פעלה ללא דופי וטרם נקבע מה הביא להקצאת המסלול השגוי לרכבת מדרום. האירוע נמצא בתחקיר יסודי ברכבת ישראל".