מושיקו וייצמן הגיע היום (שבת) לבקר את חברתו בבית החולים סורוקה בבאר שבע. השניים החליטו להזמין לבית החולים פיצה טבעונית מסניף של "דומינוס פיצה" ולמרות שלטענתם בדקו מספר פעמים כי אכן מדובר בפיצה טבעונית, הופתעו כאשר הגיע אליהם המשלוח. ברשת בדקו את הקלטת השיחה, שם לא נאמר להם שמדובר בפפרוני טבעוני.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
לדברי השניים, כשהתקשרו למוקד ההזדמות הם וידאו עם המוקדן כי מדובר בפיצה טבעונית לגמרי. אלא שבשיחה עם המוקד שואלת המזמינה האם מדובר בפפרוני סויה, והנציג אומר לה: "יש לנו פפרוני מסוג אחד. פפרוני פפרוני". היא ככל הנראה לא הבינה אותו, ונתנה אור ירוק להזמנה.
מושיקו טוען עם זאת, שכשהגיע השליח הוא וידא איתו שמדובר בפיצה טבעונית, אך כשהוא טעם את הפיצה שהייתה בהזמנה שעלתה כ-120 שקלים, הוא נחרד לגלות כי היא מגיעה עם תוספת בשרית.
"בביס הראשון הבנתי שמדובר בפיצה עם בשר", סיפר וייצמן. "כמעט הקאתי את נשמתי ועד עכשיו מתהפכת לי הבטן". לדבריו, הוא התקשר למספר סניפים כדי לתחקר את המקרה, והם ציינו בפניו שהם לא מחזיקים בפפרוני טבעוני. על הפיצה היה כתוב "פיצה טבעונית" עם הכיתוב VEGAN FRIEDNLY.
לאחר דין ודברים הסכימו להודות בסניף שמדובר באי הבנה, החזירו לו את כספו והציעו לו פיצוי.
טבעונים נוספים סיפרו על אי הבנות בהזמנות של פיצות טבעוניות מהרשת. לדבריהם, לאחר שהזמינו פיצה טבעונית של דומינוס - קיבלו הביתה משלוח הכולל עם גבינה אמיתית, ולא כזו העשויה מקשיו. "הם מאוד התנצלו אבל זה כבר לא משנה", סיפרה לנו אחת מהם. אחר העיד כי לאחר שפוצה, הזמין פיצה אחרת וגם עליה הייתה גבינה ולא תחליף. באתר דומינוס נכתב כי הפיצה לא מכילה ביצים או גבינות, ומבוססת על תחליף טבעוני על בסיס קשיו מהצומח עם תוספת של ירקות בלבד.
מדומינוס פיצה נמסר בתגובה: "דומינוס פיצה רואה את המקרה בחומרה וכך היא מתייחסת אליו. מבדיקה ראשונית שביצענו הטעות נוצרה כתוצאה מאי הבנה בין הלקוח לטלפן שקיבל ההזמנה, לאור העובדה שהלקוח הזמין פיצה טבעונית פפרוני. יש לציין כי לעיתים נדירות ישנם לקוחות, שאינם נמנים על הקהילה הטבעונית, שמזמינים פיצה בשרית עם אותה גבינה המשמשת את הפיצה הטבעונית, זאת בגלל רגישותם ללקטוז. לצערנו, הטלפן שקיבל ההזמנה חשב שכך הוא המקרה".
"אנו ממתינים ליום ראשון, במטרה לקבל את השיחות המוקלטות של ההזמנה, על מנת לקבל החלטות מושכלות ולהפיק לקחים. צר לנו על הטעות. כרשת שהוציאה את הפיצה הטבעונית הראשונה בארץ, הקהל הטבעוני חשוב לנו. אנו פועלים לחידוד כל הנהלים ברשת בנושא".
בדומינוס בדקו את הדברים, ולאחר שבחנו את ההקלטה מסרו בתגובה: "דומינו'ס פיצה רואה את תחום שירות הלקוחות כראשון במעלה ומטפלת בכל תלונה שהיא מקבלת במלוא הרצינות. כך גם אתמול עם קבלת התלונה המדוברת על הזמנת פיצה "טבעונית פפרוני". בשל העובדה שמדובר בהזמנה יוצאת דופן, הנושא נבדק לעומק כבר אתמול במהלך השבת. במקביל לתהליך הבדיקה, הלקוח זוכה כספית על ההזמנה ונציג שירות בכיר שוחח עמו בטלפון על מנת להבין את אשר אירע, תוך פחות משלוש שעות מאז תלונתו.
לצערנו, בזמן בדיקתנו המעמיקה את תלונתו, הלקוח ניצל את הזמן ואת הרשת החברתית לפתוח במסע השמצות ושקרים, תוך כדי האשמת החברה בזלזול, התעלמות ואי לקיחת אחריות על המקרה. עם סיום בדיקתנו הפנימית הבוקר והאזנה לשיחת ההזמנה, נמצא כי הטלפן שטיפל בהזמנה פעל ללא דופי. כפי שניתן לשמוע בהקלטה, העובד אף עדכן את הלקוחה בשיחת הטלפון באופן ברור כי "יש לנו פפרוני מסוג אחד. פפרוני, פפרוני!".
דומינו'ס פיצה אינה מקלה ראש באף תלונה. מנגד מצער להיווכח כי קיימים אנשים הבוחרים להשתמש לרעה בזכות הלגיטימית של הציבור להשתמש ברשת החברתית, תוך פגיעה בשמם הטוב של אותם אנשים הנותנים להם שירות. החברה שוקלת את צעדיה המשפטיים מול אותו הלקוח לאור הפגיעה בעובדיה ובשמה הטוב. דומינו'ס פיצה תמשיך לתת שירות טוב ככל הניתן ללקוחותיה הטבעוניים, כמו גם לכלל לקוחותיה".
לפניות לכתב: