זהו את ההבדלים (צילום: שלט של משרד הבינוי)
זהו את ההבדלים|צילום: שלט של משרד הבינוי

לפני כארבעה חודשים הכריז משרד הבינוי והשיכון על חידוש פרויקט "שיקום שכונות" ב-40 ערים בפריפריה. את ההשקה החגיגית ליוו כרזות שנתלו בשבועות האחרונים במקומות רבים ברחבי הארץ ובהן נראים ילד וילדה משחקים במגרש - אלא שמתברר שהתמונה שבה בחרו להשתמש לקמפיין עברה "שיפוץ" לא שגרתי.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

בדיקה שלנו העלתה כי מקור הכרזה, שהשר גלנט כבר הספיק להצטלם בגאווה לצידה, הוא בנק תמונות בחו"ל. השימוש בתמונה מחו"ל לפרויקטים בישראל אינו חריג ולמעשה אף רווח, אך עיון מעמיק בתמונה מעלה כי שני ילדים בלונדיניים ובהירי עור משוודיה קיבלו בכרזה של המשרד חזות חדשה לגמרי.

הכרזה של משרד הבינוי והשיכון בבית שאן (צילום: שלט של משרד הבינוי)
הכרזה של משרד הבינוי והשיכון בבית שאן|צילום: שלט של משרד הבינוי
גלנט והכרזה ה
גלנט והכרזה ה"משופצת"|צילום: שלמה שרביט

שערו הבלונדיני של הילד בצדה הימני של התמונה נצבע בשחור ועורו הבהיר קיבל גוון כהה. הילד בצידו השמאלי של התמונה זכה גם הוא ל"טיפול" בכרזה של משרד הבינוי והשיכון כשמגדרו שונה: התסרוקת הבלונדינית קצרה הוחלפה לתסרוקת קוקיות בגוון אדמדם.

מהמשרד לבינוי ושיכון נמסר בתגובה: "אנחנו מחוייבים ונאמנים לייצג בקמפיינים תקשורתיים מגוון אנושי ושוויון מגדרי הנותנים ביטוי לכלל האוכלוסיה, כפי שנעשה בפרסום זה. בשאלות הנוגעות לאופן הביצוע של המודעה ולבחירת התמונה ממאגר התמונות, ניתן לפנות אל משרד הפרסום הממשלתי האמון על עיצוב המודעה".

 

מלשכת הפרסום הממשלתית טרם נמסרה תגובה.