"זה לא מתאים, אני שונא חירשים": ע', צעירה חירשת, נתקלה בסוף השבוע האחרון במודעה שפורסמה ברשת, בה נמסר שבחברת yes מחפשים עובדים למוקד השירות של החברה בבאר שבע. את המודעה פרסם עובד של החברה - וכשנתקל בתגובתה של ע', שהביעה עניין במודעה, הוא החל להתכתב עמה באופן פרטי. אלא ש-ע' לא האמינה שההתכתבות ביניהם תסתיים בצורה כה משפילה.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
"היי, אני מעוניינת", כתבה ע', והעובד השיב "מעולה, מה מספר הטלפון שלך? יחזרו אלייך". ע' כתבה בתגובה כי היא חירשת ושאלה אם תוכל לעבוד כנציגת שירות בצ'אט. לאחר שנחשף לעובדה כי היא חירשת, השיב העובד "לצערי לא, מצטער".
ע' שאלה בתגובה האם היא לא מתאימה למשרה רק כי היא חירשת - והעובד כתב את המשפט הבא, באופן שאינו הולם כלל נציג רשמי של חברה: "כן, זאת בדיוק הסיבה, אני שונא חירשים". ע' ההמומה לא האמינה לתשובה שקיבלה ושאלה את העובד: "אתה באמת שונא חירשים?" והוא לא השיב.
רק לאחר שאמרה לו שפרסמה פוסט ובו תיעוד השיחה ביניהם, הוא ענה: "אני צוחק, מן הסתם זה לא קשור אחד לשני. אני צחקתי, חשבתי שהיה ברור שזה לא בכוונה".
בני משפחתה של ע' לא קיבלו כל התנצלות מטעם החברה או העובד עצמו - והם מתכוונים לתבוע את yes.
בחברת yes מגנים את התנהגותו של העובד ואף טוענים שהתנצל: ״מדובר בהתבטאות שאינה מקובלת במהלך התכתבות במסנג'ר הפרטי של העובד עליה הוא התנצל באופן מיידי, חשוב לציין כי הדבר נוגד את ערכי החברה אשר דוגלת בהעסקת עובדים מכל הקהלים ופועלת רבות להעסקת עובדים עם מוגבלויות״.