מאות נוסעים מעוכבים בנתב"ג עקב שביתת פתע של טייסים, גם מזג האוויר גרם לשיבושים: טייסים של חברת "אל על" לא הגיעו לעבודה הערב (חמישי) במפתיע - ובכך גרמו למאות נוסעים להתעכב בנמל התעופה בן גוריון.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק
לוח הטיסות נצבע אדום ו-8 טיסות שהיו אמורות לצאת לניו יורק, פריז, פראג, לונדון, ולנסיה, רומא, מילאנו וברצלונה עוכבו. לפחות שתיים מהטיסות מעוכבות בגלל הטייסים שלא הגיעו, אחרות בגלל תקלות במטוסים.
מחברת "אל על" נמסר בתגובה לשיבושים: "צר לנו על העיכובים. לצערנו אנו עדים להתגברות אי היענות הטייסים לבצע את הטיסות. בנוסף ארעו מספר תקלות אקראיות אשר הובילו לשרשרת אחורים. אל על עושה כל שניתן על מנת להביא את הנוסעים ליעדם".
ולא די בכך: בשל תנאי מזג האוויר נסגר היום בשעות אחר הצהריים נמל התעופה בן גוריון לנחיתות לפרק זמן קצר - ונפתח מחדש כעבור זמן קצר. במהלך הזמן בו נסגר נתב"ג לנחיתות, הופנה מטוס אחד של חברת EasyJet לנחיתה בקפריסין.
נוסעים העידו כי עוצמת הרוחות שהובילה לנחיתה שם, גרמה לבהלה: "לקראת הנחיתה, המטוס החל להיטלטל מצד לצד. הטייס ניסה לנחות בנתב"ג ורגע לפני שהגלגלים נגעו במסלול, הוא החליט להמריא שוב והודיע שלא הצליח לנחות בשל תנאי מזג האוויר ולכן החליט לטוס לקפריסין ולנחות שם. ילדים בכו בגלל הטילטולים בטיסה, אבל בסך הכל אנשים שמרו על קור רוח והטייס עדכן אותנו כל הזמן".
בזמן הזה הוחזקו כשמונה מטוסים באוויר - עד שניתן האישור לנחיתה בישראל, זאת עקב סופה נקודתית שגרמה לרוחות חזקות באזור נמל התעופה. מוקדם יותר, ללא קשר למזג האוויר - שבה טיסת אל על למדריד לנתב"ג עקב תקלה שגרמה לטמפרטורה גבוהה במטוס. כעת שבה פעילות הטיסות הנכנסות והיוצאות לסדרה.
ויש גם אורח מכובד ששינה את תוכניותיו עקב מזג האוויר: מרשות שדות התעופה נמסר כי נשיא פיג'י, שאמור היה לבקר את כוחותיו המוצבים בשארם א-שייח' שבסיני, ביקש לנחות באילת עקב מזג האוויר - וקיבל אישור. הנשיא ופמלייתו התקבלו בהתאם למעמדם הרם והופנו להתארח במלון באילת.
ושיבושים נגרמו גם בתנועת הרכבות: בשל תקלה במערכת האיתות של הרכבת מדרום לתל אביב, נגרמו עיכובים בתנועת רכבות הנוסעים. צוותי הרכבת מטפלים בתקלה.
מוועד טייסי אל על נמסר בתגובה: "שקר, כזב וחוצפה גדולה. טייסי אל על הגיעו לכל הטיסות. הסיבות לעיכובים הן כשלים טכניים ותכנון טיסות לקוי של החברה. לא נסכים להיות עלה התאנה של הנהלה שחוזרת ומשמיצה את טייסיה בכשלים שפוגעים בציבור הנוסעים. עם זאת, הנוסעים מוזמנים לפנות למנהל הכללי המתפאר בתוצאות התפעוליות של חברתנו ולשאול על איזה טיסה בדיוק לא עלה טייס. לצערנו, נאסר עלינו לפנות לציבור ולהסביר כל טענה".