דרמה במהלך הדיון סביב שביתת עובדי הרכבת: שופטת בית הדין האזורי לעבודה הוציאה מחדר הדיונים את יו"ר ועד הרכבת גילה אדרעי, לאחר שהתפרצה לדברי אנשי ההנהלה. כעבור זמן קצר התירו לה לשוב לדיון.
במהלך הדיון בו לקחו חלק חברי הוועד והנהלת הרכבת, פרצה סערה לאחר שאדרעי הפריעה לנציגי ההנהלה לדבר. בשלב מסויים החליטה השופטת להוציא את יו"ר הוועד מחדר הדיונים - ואחריה עזבו יתר נציגי הוועד. לאחר זמן קצר שבו אנשי הוועד.
השופטת ציינה במהלך הדיון, כי תשובותיה של אדרעי בנוגע להשבתת תנועת הרכבות לא הניחו את דעתה.
הנוסעים מתוסכלים: "קטסטרופה"
אדרעי הגיעה בסביבות השעה 13:30 לבית הדין לעבודה, שעתיים וחצי לאחר תחילת הדיון. בית הדין לעבודה זעם על נציגי הוועד שלא הגיעו לדיון ובשעה 13:00 הוציאה השופטת צו להבאת ראשי הוועד בכפייה. ניידות משטרה יצאו כדי לאסוף את נציגי הוועד שלא הגיעו לדיון.
במהלך הדיון הודיעו נציגי ההסתדרות ו-ועד עובדי הרכבת, כי הם שבו לעבודה. "לפי מיטב ידיעתנו תנועת הרכבות מתחילה לחזור לשגרה ואנחנו מקווים שבזמן הקרוב תתחדש תנועת הרכבות במלואה", נמסר מההסתדרות סמוך לשעה 15:00. נציגי ההנהלה אמרו לשופט בתגובה שהרכבות עדיין לא פועלות ולכן הצו מבוזה.
אדרעי טענה על דוכן העדים שהובאה מחופש ולכן אין בידה מסמכים כדי להסביר מדוע לא נכחה בדיון הבוקר. לדבריה, לקח לה זמן להגיע כיוון שהייתה צריכה לעלות על אוטובוס מצפון הארץ, שהאריך זמן ההגעה לבית הדין.
למרות שבבוקר הוציא בית המשפט צו מניעה לשביתה והורה לעובדים לשוב ולהפעיל את הרכבת מהשעה 9:00, הנהלת הרכבת הציגה סרטון ממצלמת אבטחה בתחנת לוד, בה נראים העובדים חוסמים את הכניסה לתחנה באמצעות מכוניות וחבית.
הנוסעים הרבים שהגיעו הבוקר לתחנות הרכבת נאלצו להסתפק באוטובוסים. "קטסטרופה", הגדירה את הדברים אחת הנוסעות. "זה תקע אותנו,אנשים צריכים לעבוד". נוסעת אחרת פנתה לתחנת האוטובוס הקרובה ואמרה: "לא נראה לי שאני אעלה לאוטובוס הקרוב, הכל מלא".
דיון גם בביזיון בית המשפט
הסיבה לבקשה שהגישו בהנהלת רכבת ישראל, נובעת מהעיצומים שנקטו עובדי הרכבת אתמול בשעות הבוקר, חרף הוראת בית הדין שאסרה זאת. בבקשה שהגישה ההנהלה דורשים אנשיה מבית הדין לקיים דיון דחוף בסוגיה. בפנייה הוסבר כי מעשי העובדים הם "הפרה בוטה של הקבוע במפורש בהחלטות בית הדין שקבע כי אי הפעלת הקטרים וסירובם לחברם למערכת בלתי חוקית ואסורה".
בריאיון הבוקר לחדשות 2 אמרה יו"ר ועד העובדים ברכבת גילה אדרעי, כי "ועד העובדים ברכבת לא שיבש שום דבר אתמול, הרכבנו קטרים, ערכנו בדיקות, רכבות פעלו כרגיל, לא ועד עובדי הרכבת הוא זה שיבש את הקו". אדרעי הוסיפה: "מדובר במאבק שמתנהל מזה שנה וחצי, אנו לא יכולים לאפשר מצב שבו ברכבת ישראל יעבדו עובדי קבלן במקצועות הליבה. מי שמתקבל כיום לרכבת הוא דור ב' עם השלמה לשכר מינימום, ההנהלה אטומה ולא מתקבל שום פיתרון סביר".
אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אמר הלילה לחדשות 2 באינטרנט כי "המצב מול הנהלת הרכבת הפך לבלתי אפשרי, והיא פועלת בצורה כוחנית. מלבד מיקור החוץ שהמצא במרכז השביתה הנוכחית, אנו בעיצומם של סכסוכי עבודה נוספים בהם גם שינוי מבני ארגוני של הרכבת, הוספת יחידות חדשות, תנאי העסקתם של העובדים החדשים ועוד", ציין.
אגד תיגברה את מערך הקווים המקבילים לרכבות שיושבתו
מספר אזרחים שביקשו לעלות הבוקר על רכבת בתחנת תל אביב מרכז (ארלוזרוב), נדהמו למראה הפתק שציין כי היום מתקיימת שביתה. אחד הנוסעים אמר לחדשות 2 כי "לא מדובר בפעם הראשונה שאין רכבות, ואנו מתחילים להתייאש מהמצב".
שירן גבע מזכרון יעקב, אשר נוהגת לנסוע ברכבת מדי יום, סיפרה כי הבוקר נאלצה לקחת את הרכב הפרטי שלה ולא לנסוע ברכבת. "על אף שרכשתי כרטיס 'חופשי חודשי' לנסיעה ברכבת, מדובר בפעם השלישית בשבועיים וחצי האחרונים שבה אני לא יכולה להשתמש בו, ואף אחד לא יספק לי פיצוי". שירן הוסיפה: "בכל פעם שיש דבר כזה אני נאלצת לצאת מהבית שעתיים לפני הזמן, זה מאוד מתסכל ומאכזב".
מחברת "אגד" נמסר כי "מערך הקווים המשיקים לרכבת יתוגבר, אוטובוסים פרטיים יגויסו כדי למלא את הפער". בשעות הלחץ וגם בשעות שאחריהן צפויים עומסי תנועה כבדים. במשטרת התנועה נערכים לעומסים.
הנהלת הרכבת: הלקוחות - בני ערובה של הוועד
מהנהלת הרכבת נמסר אתמול כי "נציגי ועד עובדי הרכבת והעומדת בראשם, מוכיחים שוב כי לקוחות החברה משמשים עבורם אך ורק כבני ערובה במאבקם למנוע את הקדמה ברכבת ישראל. כלי השביתה של עובדי הרכבת הפך לזול ומזלזל ואנו מגנים בכל תוקף את המהלך האגרסיבי וחסר האחריות של ועד עובדי הרכבת כלפי הציבור הישראלי".
עוד הוסיפו, כי "רכבת ישראל נמצאת בתנופת פיתוח למען הציבור ומהלכי הוועד מכוונים לפגוע בתנופה זו, למען האינטרסים הצרים שלהם וזאת למרות שהובטח לנציגי הוועד כי בכל מקרה לא יפגעו עובדי הרכבת הקיימים ואף ייקלטו מאות עובדים חדשים. זוהי נציגות עובדים שלא ראויה להנהיג, שאינה מצייתת לחוק, שפוגעת ללא הרף בתדמית החברה ומאבדת את תמיכת העובדים. בימים האחרונים ביצעו נציגי הוועד רמיסה של החוק וחצייה של קווים אדומים. אנו מצפים מהנהגת ההסתדרות להעמיד את יו"ר ועד עובדי הרכבת על מקומה ולהזכיר לה שתפקידה להגן על זכויות העובדים ולא לנהל את חברת רכבת ישראל".