הרכבת האווירית שכבשה את הכרמל זכתה הבוקר לתגבור רציני - המטוס הרוסי "וסילי מולוקוב" השתלב בסבב הכיבוי וסחט קריאות התפעלות. 42 טונות מים בכל סיבוב, אלא שהוא נאלץ בכל פעם לנחות בתל נוף ולמלא את צינורות הענקיים וזה לוקח שעה לפחות.
הצוות הרוסי סיפר היום כיצד הוקפץ לישראל. "במסגרת התקנות לשעת חירום היינו בכוננו 24 שעות ושלוש שעות אחרי שקיבלנו את הקריאה כבר יצאנו משדה התעופה ראדינסק", סיפר מפקד הכוח קפטן אנדריי סמירנוב. "אנחנו מכבים שריפות כל הזמן ורק באחרונה סיימנו את העבודה באזור מוסקווה שם השתוללו שריפות אדירות". אחרי מה שהצוות היה עד לו בקיץ האחרון ברוסיה, הכרמל מהווה עבורו שריפה "לא גדולה מאוד".
"הישראלים קיבלו אותנו מצוין, אנחנו שמחים לעזור כל הזמן", מעיד חבר צוות אחר. חברי הצוות הרוסי הופתעו מהעניין התקשורתי הרב אך סיפרו שאלו הם חייהם: כוננות, הקפצה ושוב כוננות. וחוזר חלילה.
"הוא עושה סיבוב ומקבל נקודת ציון מהכוחות שעל הקרקע", סיפר מפקד טייסת התחזוקה סא"ל רונן. "דרך העבודה היא מכנית. פותחים את המיכלית ותוך שבע שניות כל המים נופלים".
גם צרפת, שוויץ וספרד במאמצי הסיוע
גם הצרפתים נרתמו לסיוע ועימם עוד כמה טונות של חומרי הכיבוי הנחשקים. ספרד ושוויץ הבטיחו גם הן לשלוח סיוע, אבל היהלום שבכתר ינחת הלילה מקליפורניה. "אבר-גרין-סופר-טנקר" 747, הג'מבו היחיד בעולם שמסוגל לכבות שריפות.
המטוס מתופעל ע"י חברה פרטית ונחכר באופן מזורז על ידי המדינה. הוא מכיל 80 אלף ליטרים של מים - פי 16 מכל מיכלית כיבוי ממוצעת. הוא מסוגל לרסס מים על רצועה באורך חמישה קילומטרים בלי להיות מושפע מהלהבות והוא היחיד שיופעל גם בלילה.
2 אחים מעוספיא נעצרו בחשד לגרימת השריפה ברשלנות
עד ראייה: "ניתן היה למנוע את אסון האוטובוס"
מסע בעקבות קציני המשטרה שנהרגו באסון
התמונות האחרונות של צוערי השב"ס
הצלם שהציל 3 אנשי שב"ס מהאש חוזר לזירת האסון
הכירו את מטוס הכיבוי הרוסי הענק