שמונה מעובדי רכבת ישראל שמנעו אתמול את פתיחת הקו החדש בין ראשון לציון להוד השרון, הושעו מעבודתם.
אתמול זימנה הנהלת רכבת ישראל תשעה מחברי ועד העובדים לוועדת משמעת בעקבות האירוע. רק אחד התייצב, כל השאר התעלמו - ולכן הושעו מעבודתם. עוד הודיעה הנהלת הרכבת, כי כבר היום תגיש תביעות נזיקין אישיות נגד יו"ר ועד עובדי הרכבת גילה אדרעי ומספר חברי ועד נוספים. זאת מאחר ופעולותיהם הבלתי חוקיות, כך לדברי הנהלת הרכבת, הביאו לנזקים כלכליים ותדמיתיים לרכבת ישראל.
לאחר שאתמול מנעו את חנוכת קו הרכבת החדש בין ראשון לציון להוד השרון דרך תל אביב ובת ים, אפשרו היום העובדים לרכבת להגיע לתחנה, ולשר התחבורה ישראל כץ ופמלייתו לעלות אליה ולהשלים את הטקס שלא התרחש אתמול בשם העיצומים.
העיצומים גרמו אתמול למבוכה רבה, כשבשעת הטקס, לעיני עיתונאים רבים - הרכבת הנחנכת לא הגיעה לתחנת ראשון לציון. היום הגיעו אזרחים בחשש לקופות בתחנה, ושאלו האם הקו החדש עובד. אחר הצהריים יתקיים דיון נוסף בבית הדין הארצי לעבודה, בנושא חוקיות עיצומי העובדים. בהנהלת הרכבת דורשים מוועד העובדים לשוב לעבודה רגילה.
השופטת הביעה עמדה "קשוחה" נגד הרכבת
בית הדין לעבודה בתל אביב הורה בשבוע שעבר לעובדי הרכבת המשבשים את תנועת הרכבות לשוב מיד לעבודתם. השופטת אפרת לקסר קבעה כי שביתתם של עובדי הרכבת היא שביתה פוליטית, ולכן היא אינה חוקית. היא קבעה כי על עובדי הרכבת לשוב מיד לעבודתם, ולהמשיך במו"מ מול הנהלת הרכבת.
לדברי השופטת, על המדינה לנהל מו"מ רק על ההשלכות על העובדים שנגזרות ממיקור החוץ, ולא על עצם ההחלטה להפריט. על כן, היא חייבה את העובדים להפסיק את העיצומים באמצעות צווי מניעה. בהסתדרות מתכוונים לערער לבית הדין הארצי בטענה כי למיקור חוץ בהחלט יש השפעה על עתיד העבודה המאורגנת בחברה ולכן העיצומים לגיטימיים.
יצויין כי השופטת לקסר נחשבה קשוחה לכל אורך הדרך עם עובדי הרכבת, וגורמים מקרב העובדים סבורים כי ההתקפה התקשורתית שייחסה לעובדים "התעללות בנוסעים" רק הקצינה את האווירה בבית הדין.