טיסות מתעכבות הן תופעה נפוצה הגורמת לאי נוחות רבה לנוסעים, ופוגעות בתוכניותיהם ואף גורמות להפסדים כספיים.
חוק שירותי תעופה קובע את זכויותיהם של נוסעים בטיסות היוצאות מישראל או המגיעות אליה. כך בין היתר, נוסעים זכאים לפיצוי כספי, בין היתר, אם חברת התעופה הודיעה על ביטול הטיסה, טיסה שהתעכבה מעל ל- 8 שעות, או במקרה של סירוב להעלות נוסע לטיסה, ובכפוף לתנאים הקבועים בחוק.
לפניה ישירה אל עו"ד אוראל הרשקוביץ, לחץ/י כאן
באילו נסיבות ניתן לקבל פיצוי בגין ביטול טיסה?
נוסעים זכאים לפיצוי כספי במקרים הבאים:
טיסה שהתעכבה מעל ל-8 שעות. חוק שירותי תעופה קובע, כי טיסה שהמריאה באיחור של שמונה שעות לפחות מהמועד הנקוב בכרטיס הטיסה, היא כדין טיסה שבוטלה.
ביטול טיסה - חברת התעופה הודיעה על ביטול הטיסה פחות מ - 14 יום לפני מועד הטיסה, ומבלי שהציעה טיסה חלופית שמועד ההמראה הוא לכל היותר שעתיים לפני מועד הטיסה המקורית, כאשר מועד הנחיתה ביעד הסופי הוא לא יאוחר מארבע שעות לעומת מועד הטיסה המקורי.
סירוב להעלות נוסע לטיסה - חברת התעופה סירבה להעלות נוסע לטיסה, בין היתר, בשל רישום יתר.
מהו גובה הפיצוי בגין ביטול טיסה?
נוסע שטיסתו בוטלה, זכאי להשבת התמורה הכספית ששילם או כרטיס טיסה חלופי, לפי בחירת הנוסע, וכן לפיצוי כספי בהתאם למרחק הטיסה:
- טיסות קצרות (עד 2,000 ק"מ) – 1,440 ₪.
- טיסות בינוניות (בין 2,000 ל- 4,500 ק"מ) – 2,310 ₪.
- טיסות ארוכות (מעל 4,500 ק"מ) – 3,460 ₪.
אילו זכויות נוספות מגיעות לנוסעים שטיסתם בוטלה?
- אירוח בבית מלון אם נדרשת שהייה של לילה אחד או יותר או אם נדרשת שהייה ארוכה מהשהייה שתכנן הנוסע.
- מזון ומשקאות בהתאם לזמן ההמתנה.
- שירותי הסעה בין שדה התעופה לבית המלון שבו הנוסע שוהה.
- שתי שיחות טלפון, וכן משלוח הודעה באמצעות פקסימיליה או דואר אלקטרוני לפי בחירת הנוסע.
פיצויים ללא הוכחת נזק לנוסעים שזכויותיהם הופרו בניגוד להוראות החוק
בהתאם לחוק שירותי תעופה, בית המשפט רשאי לפסוק לנוסע פיצויים ללא הוכחת נזק, בסכום של עד 11,540 ₪, בין השאר, אם חברת התעופה לא העניקה לנוסע שירותי סיוע, הטבות לנוסע שטיסתו בוטלה.
מה הדין אם חברת התעופה ביטלה טיסה בשל מצב ביטחוני או תנאי מזג אוויר קשים?
בהתאם להוראות החוק, נוסע לא יהיה זכאי לפיצוי כספי אם הטיסה בוטלה בשל נסיבות מיוחדות שלא היו בשליטת חברת התעופה. מצב ביטחוני או תנאי מזג אוויר קשים אשר גורמים לביטול או עיכוב הטיסה, עשויים לפטור את חברת התעופה (בהתאם לנסיבות) ממתן פיצוי כספי.
לסיכום, חברות התעופה אמנם מחויבות לפצות נוסעים שטיסתם בוטלה, אולם לא אחת הן לא פועלות בהתאם לדין.
עו"ד אוראל הרשקוביץ עוסק במשפט אזרחי מסחרי, מתן ייעוץ משפטי לחברות, שותפויות ועסקים, עריכת הסכמים מסחריים, רישום והגנה על זכויות קניין רוחני, ליטיגציה בסכסוכים עסקיים ועוד. הכתבה באדיבות האתר .din.co.il
*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.
לפניה ישירה לעו"ד אוראל הרשקוביץ - 053-7315091