האסון ברפיח שבדרום הרצועה הלילה (בין שלישי לרביעי) אירע כשהמסוק הגיע לפנות חייל שנפצע קשה בהיתקלות עם מחבלים. המסוק הנמיך לנחיתה בתנאים קשים - והתרסק כתוצאה מטעות אנוש או תקלה טכנית. בתקרית נהרגו שני לוחמים ועוד שמונה נפצעו, חלקם במצב קשה.
מדובר בפינוי של יחידה 669 במסוק ינשוף שיצא הלילה ללב רפיח כדי להוציא משם את החייל שנפצע. המסוק נכנס לתוך השטח והנמיך לקראת נחיתה במנחת שאובטח והיה מוכן לקלוט אותו. ברגעי הריחוף האחרונים, לפני הנגיעה בקרקע, המסוק נטה על צידו והתרסק על המנחת.
כשמסוק מגיע לנחיתה במקום כזה, הוא מעלה עננים של אבק. במטרים הבודדים האחרונים לפני הנחיתה אפשר לאבד אוריינטציה - גם בגלל האבק הסמיך וגם בגלל החושך בלילה. הנחיתה בתנאים האלה קשה ומורכבת מאוד, אך עשו את זה מאות פעמים במלחמה.
מכונאי מוטס שנפצע בהתרסקות סיפר לבני משפחתו: "היה קושי לנחות, אז הם עשו סיבוב כדי לנחות שוב. שמענו בקשר את הטייסים והבנו שזה עומד לקרות. אני ישבתי בצד הימני, החזקתי ידיים למכונאי השני ואז המסוק התרסק על צידו השמאלי. אחרי ההתרסקות כל הגוף היה מתחת למסוק, מלבד הראש שהיה מעל, עד שחילצו אותנו".
שני לוחמי 669, רס"ם (במיל') דניאל אלוש, בן 37 מתל אביב-יפו, ורס"ם (במיל') תום איש-שלום, בן 38 מנס הרים, נהרגו בהתרסקות. שמונה חיילים נוספים נפצעו, חמישה מהם במצב קשה. בשעה שלאחר ההתרסקות חולצו ופונו כל הנפגעים לבית החולים סורוקה שבבאר שבע.
סגן-אלוף (במיל') מידן, טייס מסוק ינשוף, הסביר ל-N12 כי "טיסה בעזה היא מורכבת מאוד, היא נעשית בשטח עירוני ואתה נוחת לפעמים בין בניינים, במנחתים מאולתרים. זה מאוד מורכב, בטח בלילה. חלק ממשימות הפינוי נעשות על ידי יחידה 669".
מפקד חיל האוויר תומר בר הנחה על הקמת צוות ועדת חקירה, שילמד את הפרטים בתיאום עם האוגדה. הצוות כבר הגיע לאזור התאונה לפנות בוקר והחל בבדיקת הממצאים הראשוניים. בנוסף, בצה"ל חידדו נהלים לכוחות. עד סוף השבוע בוטלו כל האימונים במערך הינשוף כדי שהוועדה תשלול אפשרות שמדובר בתקלה טכנית. הפעילות המבצעית נמשכת ללא שינוי.