התגובות של המערכת הפוליטית שלאחר פרסום התחקיר המטריד בו נראה פרשן הכדורגל דני נוימן מארגן פגישות תמורת אלפי דולרים במסדרונות משרדי הממשלה, לא איחרו לבוא. חבר הכנסת עמר בר-לב (המחנה הציוני) הודיע כי בעקבות החשיפה יגיש היום (רביעי) הצעה דחופה לסדר. "בחברה שבה הדברים מתנהלים ב'אני אסדר לך' מגיע גם ראש ממשלה לכלא. מדובר באותה שחיתות, ה'מאכעריות' שנגדה התריע בית המשפט".
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
גם יו"ר סיעת המחנה הציוני, חברת הכנסת מרב מיכאלי, הודיעה כי בעקבות ממצאי התחקיר היא דורשת מהיועץ המשפטי לממשלה לחקור האם שר התחבורה ישראל כ"ץ ומנכ"ל משרדו עוזי יצחקי ידעו על מעורבותו של נוימן וניצול קשריו. "אל מול המצלמה התרברב נוימן כיצד במחי שיחת טלפון ביכולתו לקבוע פגישה עם מנכ"לים ובכירים, וסיכם את תצוגת התכלית במילים 'בישראל של היום - הכל קשרים'", כתבה מיכאלי.
במכתב ששיגרה דורשת יו"ר סיעת המחנה הציוני, מהיועמ"ש לבחון האם שר התחבורה ישראל כ"ץ ומנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, ידעו כי הפגישה שערך עם נציגי חדשות 2 במסווה של חברת אוטובוסים נקבעה ביודעין כי הוזמנה בתיווכו של נוימן והאם שחקן העבר פעל באופן דומה במשרדי ממשלה נוספים.
"דני יסדר"
כבר כמה עשורים שדני נוימן פעיל בליכוד. החיבור למפלגת השלטון הפך עם השנים לחיבור שיש לו גם צדדים נוספים, לבד מאידיאולוגיה בית"רית. מאכער הוא מי שיש לו קשרים במסדרונות השלטון. הוא אחד שיכול לפתוח דלתות, לקדם תור, להשיג רישיון, וכל מה שאדם מהשורה, זה שאין לו כסף לשכור את שרותיו של המאכער, יכול רק לחלום עליו. דני נוימן הוא אחד כזה - אחד שמסדר. "אני עושה עם כולם (עסקאות) ואני עוזר גם לכולם", מעיד נוימן על עצמו. "אני גם חזק באנרגיה. תחשוב על דברים שאתה צריך במשרדי ממשלה". תמורת קביעת הפגישה ביקש נוימן 2,500 דולר.
מחר ישודר במהדורה המרכזית ב-20:00 החלק השני של הכתבה, בו נערכת הפגישה עם מנכ"ל משרד התחבורה.
תגובת דני נוימן: "ראשית, אינני מאכער! איני פועל בדרכים מפוקפקות ולא מקובלות, ופועל אך ורק על פי החוק. הנני עורך דין, ובין שאר עיסוקיי, אני מלווה, מייעץ ומקדם פרוייקטים. במקרים שתארתם לא הייתי אמור לקבל תשלום רק עבור ארגון פגישה, אלא פגישה מקדימה, לימוד החומר, נוכחות בפגישות שתיקבענה, ואם ישנה דרישה - המשך ליווי וייעוץ".
"לעניין חברת האוטובוסים - התרשמתי שמדובר בחברה רצינית באירופה ולאור המצב המדיני סברתי, שיועיל למדינת ישראל שחברה בסדר גודל כזה תשתלב בעסקים בארץ", הוסיף נוימן. "מעולם לא רמזתי על זכיה במכרז של חברה כזו או אחרת".
"באשר לפגישה עם התחקירן "יעקב" - השתכנעתי כי מדובר באביזר בטיחותי שעשוי להציל חיים. גם במקרה זה לא ארגנתי פגישה תמורת תשלום, התשלום היה אמור להיות עבור הפגישה המקדימה, הנסיעה הלוך ושוב לתל אביב והשתתפות בפגישה. לעניין חברת הדלק טן - מעורבות עוזרת המנכ"ל הייתה אך ורק לבדוק מדוע למרות הגשת כל האישורים לא ניתן היה להשיג טלפונית את משרד המהנדס. לא היתה כל מעורבות מעבר לכך. לסיכום, הנני חוזר ומדגיש שאין להציגני כמאכער המקבל תשלום עבור קיום פגישות בלבד".
תגובת משרד התחבורה: "מנכ"ל המשרד, עוזי יצחקי, מתייחס לכל רעיון או הצעה לשיפור בתחומי התחבורה, ונפגש מעת לעת עם גורמים חיצוניים. עיתוי הפגישות עם הגורמים המקצועיים נקבע אך ורק על ידי מנהלת לשכתו וכך היה במקרה של מר דני נוימן. בכל המקרים שבהם התבקש המנכ"ל לבחון הצעות או תקנות שונות, הופנו הפונים לוועדת הניסויים או לגורמים המקצועיים במשרד, כמקובל במקרים כאלה".
"המנכ"ל לא היה מודע כי מר נוימן מייצג גורמים שונים תמורת תשלום, ואילו הדבר היה מובא לידיעתו, ודאי שהיה נמנע מלהיפגש עימו", ציינו במשרד. "אמירותיו התמוהות של מר נוימן, על יכולתו 'להעביר נושאים אצל המנכ"ל גם כאשר הם אינם הגיוניים", חסרות כל שחר, שכן כל נושא נבדק על ידי הגורמים המקצועיים ודעתם היא המכריעה".
שר התחבורה ישראל כץ: "דברי נוימן על ה'שירותים' שהוא יכול לספק, הינם בבחינת שקר בוטה, דברי לשון הרע ודיבה חמורה ביותר כלפי השר שמוצג כמי שפועל על פי גחמות של 'מאכער'. אם אכן נאמרו הדברים על ידי נוימן, מדובר בהתרברבות נלוזה ושקרית. המשרד פנה למר נוימן בדרישה להכחיש את הדברים בכתב. השר מבקש להבהיר כי הדברים שהובאו בפנייתכם אינם מוכרים לו, והורה לערוך בדיקה מקיפה מיידית של הטענות, שכן הוא דוחה בתוקף שימוש במאכערים. השר לא יהסס לנקוט יד קשה אם יתברר שיש ממש בדברים".