תלונות, התייעצויות, פניות רפואיות, ייעוץ על פגיעה מינית, קבילות ופניות של אנשי מילואים. בצה"ל פועלים מספר רב של מוקדים לחיילים, לבני משפחותיהם ולמועמדים לגיוס ביטחון, מה שיוצר פעמים רבות בלבול וחוסר תיאום. לחדשות 2 Online נודע כי בחודשים הקרובים יחל לפעול מוקד אחד שירכז את כל הפניות.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
מדובר במוקד שיאוחד ויופעל באגף כוח האדם, תחת קצינת פניות ציבור. המוקדנים יקבלו ויעבירו את השיחות ישירות, אך גם יטפלו בהן במקרים רבים. המצב כרגע הוא שהורים רבים וחיילים מתקשרים ללשכות של קצינים בכירים ושולחים מכתבים, בין היתר ללשכות האלופים והרמטכ"ל, אך רבים לא זוכים למענה.
"כרגע אתה לא יודע למי לפנות וכל אחד פונה למי שהוא רוצה", אמר לחדשות 2 Online גורם צבאי. "הרבה אנשים מתקשרים ושולחים פקסים ללשכות אלופים ועוד גופים וכרגע אין מעקב אחרי זה ולא בטוח שמי שפונה מטופל כי זה לא סדור".
כוכבית פניות
ראש אכ"א הנכנס אלוף חגי טופולנסקי הקים צוותים מקצועיים, כחלק מתכנית עבודה שנקראת "מפת הדרכים של אכ"א".
לאחר בחינת הנתונים, הוחלט כי המוקד ייפתח בתוך מספר חודשים וייקרא ככל הנראה מוקד צה"ל או מוקד הפניות של צה"ל ויהיה לו קיצור כוכבית. בצבא מתכוונים גם לערוך קמפיין הסברה בנושא, וטרם נקבע מספרו של המוקד.
בין המוקדים שפועלים כעת עצמאית: מוקד מהו"ת (מרכז התמיכה לנפגעים על רקע מיני), מוקד לשכת הגיוס, מוקד פר"ח של חיל הרפואה, מוקד נציב קבילות החיילים ועוד.
בצבא אומרים כי כעת בודקים טכנית איך להוציא לפועל את ההחלטה. "אם יהיה לך מקום אחד שאתה פונה אליו וירכז את הפנייה זה ימנע כפילויות ויקצר את זמני המענה לפונים", אמר הגורם הצבאי.
לפניות לכתב: MatanH@ch2news.tv