יממה לאחר התרסקות מטוס הקרב בה נהרג רס"ן אוהד כהן נוב, משפחתו וחבריו מתקשים לעכל. כהן נוב הותיר אחריו רעייה, שנמצאת בהיריון, ותינוקת. באירוע נפצע באורח קל נווט המטוס, שהספיק להשלים את נטישת המטוס שהתרסק בבסיס רמון בדרום. "הוא היה בחור מדהים, ילד יפה תואר", סיפרה היום (חמישי) בעצב חברת המשפחה הדס גרין. הלווייתו של כהן נוב תתקיים מחר בשעה 11:00 במושב מזור.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק
"היה חייכן, שובב, החיוך מאוזן לאוזן היה הסמל שלו, פשוט בחור מדהים", הוסיפה. "דוד מקסים, אח מספר אחד, בן הכי תומך ואוהב שבעולם, זה עצוב ולא נתפס". הדס סיפרה כי בשנים האחרונות התגורר כהן נוב עם רעייתו בטייסות בהן שירת, אך היה מקפיד לחזור בחגים לבית בו גדל במושב מזור. "בשנה האחרונה הוא הגיע גם עם הבת שלו, זה קשה מאוד ובלתי נתפס".
"הוא היה ילד שובב אבל מקסים. בחור חכם, מבריק. תמיד הסתובב בג'ודו בכדורגל, מלא שמחת חיים. כשהוא סיים קורס טייס נסענו ביחד לחצרים וראיתי אותו מקבל את הכנפיים. כשהוא התחתן קישטתי את האוטו שלו והיום - זה פשוט לא נתפס".
רועי סיץ', חבר ילדות של אוהד, סיפר על השנים בהן גדלו יחד. "כל הקבוצה גדלנו ביחד מגיל אפס והיינו בקשר כל השנים", הוא מתאר. "אוהד היה מצד אחד האינטיליגנט של החבורה, מצד שני הליצן של החבורה. אלו לא דברים שאומרים אחר מותו של אדם - זה תמיד היה ידוע שהוא לב ליבה של החבורה, זה שמלכד את כולם ובעת הצורך גם אדם שאתה הולך לדבר איתו כשאתה צריך אוזן קשבת".
כבר אתמול הודיע מפקד חיל האוויר, האלוף אמיר אשל, כי הנחה על הקמת ועדת חקירה בראשות קצין בדרגת אלוף משנה. מסקנות ראשוניות של ועדת החקירה לבדיקת ההתרסקות צפויות להימסר רק בעוד מספר ימים, אך בינתיים, האלוף במילואים ומפקד חיל האוויר לשעבר איתן בן אליהו, הסביר לחדשות 2 מה הגורמים שהיו עשויים להוביל לתאונה הקטלנית של מטוס ה-F16 בדרום.
לא היו סימנים מקדימים להתרסקות
"במקרים מהסוג הזה צריך מאוד להיזהר בניתוח מהיר משום שתחקיר כזה יכול להימשך זמן רב, אך ניתן לדבר על מה שאנחנו כן יודעים", הסביר בן אליהו. "אנחנו יודעים שמטוס שב מטיסה מבצעית, על כנף בצד אחד היתה תלויה לו פצצה ובצד השני הוא שחרר את הפצצה. כתוצאה מכך נוצר מצב בו המטוס לא כל כך מאוזן והוא נוטה קצת לצד אחד. זה לא דבר בלתי שגרתי, טייסים יודעים להתגגבר על זה. גם נחיתה לקראת החשיכה היא לא עניין חריג".
"זאת אומרת שלא היו נתונים מקדמיים, לפני שמגיעים לנחיתה, שהיו צריכים לגרום באופן חד משמעי לתוצאה הזאת. כלומר קרה משהו בזמן הנחיתה", המשיך בן אליהו. "יכול היה להיות שבנגיעה, בלי שום קשר לפעולת הטייס, אחד הגלגלים היה חלש או שהתפוצץ הצמיג וכתוצאה מזה המטוס קיבל סחיפה, סטה הצידה והטייס איבד את השליטה על המטוס כשהאפשרות היחידה שלו היא לנטוש אותו כדי להימנע מאסון כבד יותר".
"במקרה הזה הטייס יכול היה להחליט שהוא ממשיך עם הנחיתה או שלא, זוהי נקודת אל חזור, אני חייב לנטוש", הוסיף. "במקרה הזה אנחנו יודעים שהטייס ביצע את הנטישה. בדרך כלל כשהטייס מפעיל את כסא המפלט הוא באופן אוטומטי מקפיץ גם את הנווט שיושב מאחוריו".
"כשלטייס מתברר שיש מצב מצוקה בשעת נחיתה, אחת האפשרויות שפתוחות בפניו היא לפתוח מנוע, להמריא מחדש ולהתארגן שוב לנחיתה", המשיך מפקד חיל האוויר לשעבר. "יכול להיות שגם כאן נעשה ניסיון שהתפתח לאיזו שהיא תקלה מתפתחת".