הדגם הראשון של מסוק היסעור, או בשמו האמריקני ch53 פותח לראשונה בשנת 1964. בשנת 1966 השתתף לראשונה בתקיפות של חיל האוויר האמריקני על בסיסים בוייטנאם. המסוק משמש בעיקר לתובלה של לוחמים ושל ציוד. הוא יכול לשאת עד 55 בני אדם ועד תשעה טונות של ציוד. המסוק נמצא כיום בשימוש בעיקר בישראל, ארה"ב וגרמניה.
לקראת שנות ה-60 רכשו בחיל האוויר את המסוק והעניקו לו את השם העברי - "יסעור". כיום פועלות בצה"ל שתי טייסות יסעורים, עליהם מוכשרים טייסי התובלה של חיל האוויר. גם יחידת 669 עושה שימוש רב במסוק.
ההיסטוריה של מסוק היסעור בצה"ל
מסוק היסעור היה שותף למבצעים רבים במערכות ישראל, ושני הישגים גדולים הושגו בעזרתו. הראשון מביניהם במהלך מלחמת ההתשה - בו נחטף ממצרים מתקן מכ"ם. במהלך מלחמת יום הכיפורים הונחתו צנחני מילואים על פסגת החרמון והצליחו לכבוש את מוצב החרמון הסורי, לו הייתה חשיבות אסטרטגית רבה.
במהלך 40 שנות פעילותו בצה"ל, היה מעורב מסוק היסעור במספר אסונות אוויריים בהם נהרגו 166 חיילי צה"ל. האסון הזכור ביותר היה אסון המסוקים, שהתרחש בפברואר 1997. שני מסוקי יסעור התנגשו באוויר מעל שאר ישוב שבצפון בעת שהובילו לוחמים אל גבול הצפון. באסון נהרגו 73 חיילים. בחודש מאי 1977 התרחש אסון הנ"ד: המסוק טס בגובה נמוך והתרסק - 54 חיילי צה"ל נהרגו.
אסון ברומניה - סיקור מיוחד
שישה הרוגים בהתרסקות מסוק ברומניה