משרד התחבורה החל בהקמתם של מסופי תחבורה ציבורית חדשים באזור התעשייה בחולון, במתחם המשולש החקלאי (ראשון לציון-חולון-בת ים), בצפון בני ברק ובדרום פתח תקווה. במשרד ציינו כי מערך התחבורה הציבורית סובל כיום ממחסור הולך וגדל בתשתיות תפעול לאוטובוסים, שמונע את הרחבת השירות. כעת, מבטיחים במשרד התחבורה כי בזכות התוכנית החדשה ובה מאות מקומות חניה, חדרי ריענון לנהגים ורציפים חדשים רבים לאוטובוסים, ירחיבו בשנים הקרובות את היקף התחבורה הציבורית בערים שצוינו ב-50%.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
על פי התוכנית שאושרה, במתחם "המשולש החקלאי" שבין ראשון לציון-חולון-בת ים, יוקם מרכז תחבורתי משולב, הכולל מסוף אוטובוסים ותחנת רכבת קלה. כמו כן, סוכם על הקמת חניון לילה לאוטובוסים ומרכז תפעול לוגיסטי, הכולל אמצעים טכנולוגיים ותשתית הטענה לשירות הסעות המונים. מדובר בשטח כולל של 70 דונם, בצמוד לדיפו הקו הירוק של הרכבת הקלה, שיכלול 450 עמדות אוטובוסים.
בצפון בני ברק, ובצמוד לתחנת הקו האדום של הרכבת הקלה, יוקם מרכז תחבורתי משולב שיכלול מסוף אוטובוסים בשטח של 20 דונם עם 160 עמדות אוטובוסים. כמו כן, יקדם המשרד מרכז תחבורתי נוסף בבני ברק, בסמוך לתחנת הרכבת, שיאפשר פיתוח משמעותי של התחבורה הציבורית בעיר ויותאם לתכניות הגידול והפיתוח בה.
בדרום פתח תקוה יוקמו שני מרכזים תחבורתיים על שטח כולל של 15 דונם עם 100 עמדות אוטובוסים ושטחים תפעוליים. מסופים אלה יאפשרו להפעיל קווי אוטובוסים מהירים דרך כביש 471 ותוספות שירות לאזורים שאינם מכוסים על ידי הקווים העתידיים של המטרו והרכבת הקלה. כמו כן, המרכזים יאפשרו לבטל את מסופי הקצה "בית רבקה" ו"בגין", שאינם מוסדרים כיום.
עוד צפויים במשרד התחבורה להסדיר חניון לילה לאוטובוסים באזור התעשייה חולון. החניון יכלול 500 עמדות אוטובוסים ומרכז תפעול לוגיסטי, שיתפרס על שטח של 83 דונם. החניון יתחבר לקו המטרו ולקו הירוק והכחול של הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב.
קידום המסופים נעשה באמצעות חברת נתיבי איילון, בשיתוף מינהל התכנון והרשויות המקומיות, לאחר שתוכנית משרד התחבורה אושרה בוועדת המשנה של הועדה הארצית לתכנון ובנייה (ולנת"ע). המסופים תוכננו בהתאם לתוואי הרכבת הקלה ולפרויקט המטרו העתידי.
השרה רגב ציינה כי הקמת המסופים תאפשר להפעיל שירות תחבורה ציבורית יעיל ומדוייק יותר. לדבריה, הנוסעים יוכלו לעבור בנוחות ובמהירות בין אמצעי התחבורה השונים וליהנות משירותי תחבורה ציבורית נרחבים ומקיפים יותר. חניוני האוטובוסים החדשים יאפשרו להרחיב את צי האוטובוסים החשמליים ותוספת של עמדות הטענה חשמליות.
כיום, לדבריה, מחצית מהמסופים וחניוני האוטובוסים אינם מוסדרים, ולפיכך גם לא ניתן להקים בהם מבנים ייעודיים למנוחה של נהגים או תשתיות לטעינה חשמלית לאוטובוסים. הגדרת המסופים כתשתית לאומית וקידום התכניות בות"ל יקצר את משך האישור וההקמה של המרכזים התחבורתיים בישראל.
יצוין שכבר לפני שלוש שנים הוכנה עבור משרד התחבורה ועיריית תל אביב תכנית-אב לפיתוח מסופי התחבורה הציבורית וחניוני הלילה לאוטובוסים בערי המרכז. הפרויקט שמתחילים כעת לקדם במשרד התחבורה הוא רק שלב ראשון בתוכנית. בהמשך, מתוכננת פריסה מטרופולינית של מאות מתקני תשתית ברחבי הארץ, מתוכם רק במטרופלין תל אביב כ-200 מתקני תשתית על פני שטח של כ-1,600 דונם, אשר תואמה עם כ-50 רשויות מקומיות. בימים אלו משלים משרד התחבורה עבודה למיפוי השטחים החסרים גם בדרום הארץ, בירושלים ובצפון.