במכתב ששיגרה בשעות האחרונות שרת התחבורה מירי רגב לשר האוצר ישראל כ"ץ, היא מאשימה את רשות המיסים בסירוב לאשר יוזמה להטבת מס לבעלי כלי רכב מסחריים קטנים. רגב יוזמת הטבת מס, לפיה יופחת ב-50% "שווי השימוש" שמשלמים בעלי רכב מסחרי צמוד שמשקלו קטן מ-3.5 טון, דוגמת רנו קנגו או סיטרואן ברלינגו. מדובר בכלי רכב אשר משמשים בעיקר טכנאים, סוחרים, בעלי מלאכה וכדומה.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
"אודה להנחייתך לגורמי רשות המיסים לשתף פעולה עם אנשי משרדי", מבקשת רגב מכ"ץ במכתב. בסביבתה הביקורת נוקבת עוד יותר. גורמים שאנחנו משוחחים איתם מבקרים את רשות המיסים וטוענים כי הם פשוט לא מוכנים לוותר על הכסף שהעצמאים והשכירים בעלי רכב מסחרי עצמם שילמו להם.
במשרד התחבורה מעריכים כי ישנם כ-50,000 אזרחים המחזיקים בכלי רכב מסוג זה. עלות מס שווי השימוש בו חייבים רכבים מסוג זה מגיעה לאלפי שקלים בשנה. המס מוטל מתוך תפיסה שהשימוש הפרטי ברכבים צמודים כאלו לא פעם גובר על זה העסקי.
משלא נענו, לשיטת רגב, פניות הדרג המקצועי במשרד התחבורה לבצע את השינוי, שלחה השרה את הפניה האישית לכ"ץ. היא מבקשת לאשר את ההטבה בהוראת שעה מיוחדת עד לחודש יוני 2021, זאת לטובת בעלי עסקים, שהשרה סבורה שמצויים "במצב קשה ומורכב".
יש גם סייגים להטבת המס שמבקשת רגב. תחול מגבלה של שווי שימוש עד 2,500 שקל לחודש, כדי שההטבה האמורה לא תחול על רכבי יוקרה. על פי המכתב ההטבה תחול על בעלי מקצועות חופשיים. הגורמים ששוחחנו עמם הבהירו כי הכוונה של רגב היא להחיל אותה על כל העושים שימוש ברכב מסחרי קטן למטרות עסקיות.