ישראלים רבים מצאו עצמם מחוץ לשוק העבודה עקב גלי ההדף הכלכליים שהביאה עימה התפרצות הקורונה. מנגנוני פיצוי שונים שפיתחה המדינה, מייצרים בעבור לא מעט ישראלים הזדמנות לחשוב מחדש על אפשרויות התעסוקה שהם היו רוצים לבדוק ולבחון היכן נכון בעבורם להשתלב.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
״אנחנו נוטים לא פעם לפעול בטייס אוטומטי, ולחשוב איך חוזרים לאותו תפקיד שהיינו בו קודם״, אומר עימאד תלחמי, יו״ר ומייסד חברת באבקום, המעניקה פתרונות דיגיטליים וטכנולוגיים בתחום הקריירה. ״ברור כי בעת משבר, זה טבעי ומובן ללכת על המוכר והידוע ולנסות לשוב לתפקיד שעשינו עד היום. אבל רגע לפני, כדאי לעצור לחשוב, לתכנן את העתיד התעסוקתי שלנו, במידת הצורך גם להסב מקצוע או לשפר כישורים נדרשים, ובעצם לחזור לשוק העבודה בנקודה חזקה יותר ובתפקידים איכותיים יותר״.
ביומיים הקרובים, יתקיים יריד פופ-אפ תעסוקתי מקוון בהובלת מנהל תעסוקת אוכלוסיות של משרד העבודה והרווחה. היריד מציע כ-12,000 משרות בחברות מובילות במשק, במגוון של ענפים, מקצועות ורמות, בהן: שטראוס, פרטנר, מזרחי טפחות, שיכון ובינוי, עץ השדה, מיטב דש, פלאפון, קורנית דיגיטל, מטריקס, החברה המרכזית, דנאל, אסם-נסטלה, ויקטורי, אלקטרה, גב מערכות, קמהדע, קרלסברג, ישראכרט ועוד.
"אלפי משרות מוצעות"
"אנו בחיפוש מתמיד אחר כלים מקצועיים לצמצום הפגיעה בשוק העבודה, והמיזם החדשני הזה הוא דוגמא נהדרת לכך״, אומרת יוליה איתן, ראש מנהל אוכלוסיות במשרד העבודה והרווחה. ״מטרת המיזם היא לסייע בהכוונה, בדיוק ובהכנת מחפשי העבודה להתמודדות עם אתגר החיפוש – כלים שבדרך כלל נדרש תשלום עבורם, כמו גם הצעת אלפי משרות הטרוגניות בתעשייה, בקמעונאות, ברצפות הייצור ובהיי טק. אין ספק שזוהי פתיחת דלת חשובה עבור כלל מחפשי העבודה, שתעזור להם בהנעת התהליך לכיוונים שנכונים להם״.
המיזם הינו חלק מתכנית חזרה לתעסוקה שבנה המשרד, במסגרת התכנית הלאומית להשבת כ-100 אלף מפוטרים מתקופת הקורונה, על ידי חיבור למעסיקים ושיתוף פעולה הדוק עמם, כדי לעדכן את ההכשרות המקצועיות כך שיהיו רלוונטיות לשוק העבודה.
המשרות כולן יוצגו באתר ייעודי שכתובתו: https://pop-up-works.org.il שבו אפשר יהיה למצוא גם תכנים מקצועיים רלוונטיים כמו למשל כתיבה נכונה של קורות חיים, הכנה לראיונות עבודה, בחירת מסלול קריירה, כיצד נכון לחפש משרה ועוד. במסגרת המיזם, יוצע גם ייעוץ טלפוני בהתאמה אישית של עד 20 דק׳ לכל פונה ללא עלות, על ידי מאות יועצי גיוס וקריירה, פסיכולוגים תעסוקתיים, מומחי משאבי אנוש מהחברות המשתתפות במיזם.
"צריך להיות מודעים לשירותים"
אחסאן הנו, מנכ״ל אלפנאר, המפעילה את רשת מרכזי התעסוקה לחברה הערבית ״ריאן״, מיסודם של משרד העבודה והרווחה והג׳וינט, אומר כי ישנם שירותים קיימים שצריך להיות מודעים להם ולהיעזר בהם. מרכזי ריאן הם שירות ממשלתי ללא עלות וללא כוונת רווח. המרכזים יודעים להציע את כל צרכי התעסוקה במקום אחד – החל מחיבור למעסיקים מגוונים מאוד, יצירת תכנית הכוון תעסוקתי מותאמת לקוח, הכשרות מקצועיות, פיתוח כישורים אישיים ועוד. ״יש מגוון רחב של שירותים קיימים, אשר מרוכזים כולם באתר משרד העבודה והרווחה, וצריך רק לפנות לשירות המתאים לצרכים של הלקוח״, אומר הנו.
עימאד תלחמי מוסיף כי ״חשוב לקחת בחשבון כיצד התפקיד שאני בוחר כרגע יסייע לי לתפקיד הבא אחריו. זה סוג מסויים של חשיבה ומודעות שלא תמיד בא לנו באופן טבעי אבל חשוב שנפתח. זה יחייב אותנו תמיד לחשוב איך אני משפר את הכישורים שלי, את היכולות שלי ואת האטרקטיביות שלי לשוק העבודה״.
יוליה איתן, ראש מנהל תעסוקת אוכלוסיות במשרד העבודה והרווחה מסרה כי "יש הרבה הזדמנויות ומשרות פתוחות, אנחנו ההוכחה לכך, אבל יש תחרות וצריך להגיע מוכנים וממוקדים יותר וככל שנקדים לעשות זאת כך יגדל את הסיכוי להצליח. מדובר בשוק עבודה חדש. ולכן צריך כלים חדשים כדי להצליח".
"מי שלא יפעל עכשיו, עלול למצוא את עצמו בסוף התור בחודש יוני עם כל מי שיושב בבית. האפשרות לקבל דמי אבטלה עד חודש יוני היא הזדמנות לחפש עבודה בראש שקט או הזדמנות לנצל את הזמן להעשיר הון אנושי - לבצע קורסים, הכשרות, לימודי מקצוע חדש, היערכות לשוק העבודה החדש - לנצל את הזמן לעבוד על מסוגלות תעסוקתית", הוסיפה.