לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה החודש בקשה לתובענה ייצוגית בסך 20 מיליון שקלים נגד חברת התיירות דיזנהאוז - בטענה שהיא לא השיבה למאות לקוחות החזר על כרטיסים שבוטלו בגלל הקורונה. לטענת החברה, העיכוב בשירות נובע מכך שהעובדים נמצאים בחל"ת ומהעיכוב בהשבת כספים מספקי תיירות.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

את הבקשה הגישה א', שקנתה כרטיסים דרך החברה לה ולבנה בינואר 2020. במרץ, עם פרוץ המגפה, היא פנתה בבקשה לבטל את הטיסה ולקבל החזר כספי מלא בהתאם לתנאים. רק במאי השיבה לה החברה כי היא תקבל החזר - ומאז, התשלום לא עבר. בין היתר טענו בחברת התיירות שהכספים לא הוחזרו עדיין מחברת הטיסות, אך א' פנתה בעצמה לחברת הטיסות וקיבלה הוכחה שזה לא נכון, ושהכספים כן הוחזרו. בתביעה נטען כי לא ניתן להשיג את דיזנהאוז בטלפון או במייל וחודשים רבים חולפים בין מענה למענה.

עו
עו"ד מיכל רובינשטיין |צילום: יח"צ
עו
עו"ד יעקב דוידוביץ|צילום: גיל הדני
עו
עו"ד שמואל יקירביץ|צילום: יח"צ

מלבד א', בקבוצה שנפתחה בפייסבוק טוענים עוד מאות אחרים כי קנו כרטיסים מהחברה - וטרם קיבלו את כספם בחזרה. "לפני כשנה בוטלה טיסה שלנו מישראל לסן-פרנסיסקו. מדובר ב-3 כרטיסים שנרכשו בסוכנות של חברת דיזנהאוז בירושלים", כתבה אחת הגולשות. "מאז איננו מצליחים לקבל חזרה את כספנו. אנחנו אזרחים ותיקים בני 77 ו-75 והכרטיסים נרכשו עבורנו ועבור נכדתנו בת ה-12. שירות הלקוחות של החברה לא טורח לענות לנו". לקוח אחר מעיד: "מחכה מעל שנה שתחזירו לי כסף. התנהלות בזויה".

בבקשה לאישור תובענה ייצוגית שהגישו עורכי הדין יעקב דוידוביץ, מיכל רובינשטיין ושמואל יקירביץ, הם ציינו כי דיזנהאוז אף מפרה את חוק התעופה - לפיו סוכנות נסיעות שקיבלה את התשלום מחברת התעופה מחויבת להעברתו בתוך 15 יום.

מטעם דיזנהאוז נמסר: "החברה קיבלה את התביעה ולומדת את העובדות. מבדיקה ראשונית עולה כי סכומי התביעה שונים משמעותית מנתוני החברה. כידוע, משבר הקורונה פגע קשה בתעשיית התיירות. כתוצאה מכך, ספקי תיירות מהארץ ומהעולם לא השיבו כספי לקוחות ובמקרים אלו לא ניתן להשיב ללקוחות את הכספים. משבר הקורונה לא פסח על החברה כאשר מעל שנה רוב עובדי החברה נמצאים בחל"ת, דבר המשפיע על משך הטיפול ומתן המענה. עם זאת, החברה פועלת ללא לאות לטפל ולבצע החזרים לכל לקוחותיה והחלק הארי מבין עשרות אלפי לקוחותיה כבר קיבלו החזר. החברה תמשיך ותטפל בהחזרים עד הלקוח האחרון".