עובדי ענף התעופה הפגינו הבוקר (חמישי) בנתב"ג וחסמו את מסלולי ההמראה מהשעה 10:00 בבוקר ועד 12:00. המפגינים אפשרו אומנם נחיתת מטוסים, אך המטוסים לא נפרקו ממזוודות. כ-11 טיסות ממריאות התעכבו, ונוסעיהן של 10 טיסות נוחתות המתינו לפריקת המזוודות שלהן.
בעצרת המחאה של עובדי ענף התעופה בנתב"ג השתתפו מאות עובדי הענף המאוגדים בהסתדרות, ביניהם: עובדי אל על, עובדי ארקיע, טייסי ישראייר וחברות שירותי הקרקע לאופר GHI ו-QAS. המחאה פרצה על רקע המצוקה התעסוקתית הקשה שבה שרויים עובדי ענף התעופה הישראלי מאז פרוץ משבר הקורונה. מההסתדרות נמסר כי אלפי עובדי ענף התעופה פוטרו והוצאו לחל"ת בתקופה זו, ועשרות אלפי עובדים עדיין לא שבו לעבודותיהם וחוששים לביטחונם התעסוקתי.
העובדים הניפו שלטים ובהם נכתב בין היתר: "תעופה כחול לבן במקום תעופה זרה", "זורקים אותנו מהמטוס בלי מצנח", "הממשלה מפקירה את התעופה הישראלית", "רשת ביטחון עכשיו", "במלחמה אנחנו ראשונים, בקורונה אחרונים". לטענת המפגינים הם הגיעו למסלולי ההמראה כדי "לשמור על המטוסים של אל על". "אם אין תעופה ישראלית גם חברות זרות לא ינחתו כאן", הסבירו המוחים.
יו"ר ועד עובדי אל על, שרון בן יצחק, מסר: "אנחנו בסכנת קיום אמיתית. הופקרנו. כנראה שממשלת ישראל החליטה שהיא לא צריכה את התעופה כחול לבן. 2,000 עובדים פוטרו באל על, וכל בית הוא עולם ומלואו. אל על וחברות התעופה הן לא אקורדיון שאפשר לפתוח ולסגור מתי שרוצים. אין פסק זמן בתעופה".
בתחילת השבוע, עת נכנסו הנחיות היציאה מהארץ לתוקף, הודיעו ועדי העובדים של חברות התעופה על תחילתה של מחאה בסוף השבוע. לטענתם "המדינה מפקירה את עובדי הענף". "אנו מתכוונים להתחיל במחאה כנגד מקבלי ההחלטות בכל רחבי הארץ כאשר כל הכלים עומדים לרשותנו", נכתב. "בכוונתנו לנקוט בפעולות קיצוניות אם נידרש".
ימים ספורים לפני ההכרזה של ועדי העובדים, הגישו החברות "הדקה ה-90", "קווי חופשה" וחברת "blue bird" היוונית, עתירה לבג"ץ נגד מדיניות הבידוד החדשה לחוזרים מחו"ל. בעתירה נטען כי אין היגיון בכפיית בידוד על חוזרים ממדינות שרמת התחלואה בהן נמוכה מישראל.
אתמול התפרסמו הדוחות הרבעוניים של אל על, ובהם דווח על צמצום דרמטי במספר הטסים בצל משבר הקורונה. למרות התאוששות מסוימת בהכנסות, החברה סגרה את הרבעון השני עם הפסד נקי של כ-80 מיליון דולר. ממנכ"ל החברה, אביגל שורק, נמסר: "אנו נדרשים לחבילת סיוע נוספת מהמדינה, נוכח הגבלות הפעילות החדשות. זאת, בדומה למתחרות של אל על שזוכות לסבסוד מממשלותיהן, המקנה להן יתרון תחרותי לא הוגן".