הפיקוח על הבנקים אישר הוראת שעה שמצמצמת קבלת קהל בסניפי המערכת הבנקאית: מהיום (שלישי) הבנקים רשאים לצמצם את פעילות מערך הסניפים ובלבד ששיעור הסניפים הפתוחים לקהל לא יפחת מ-80%. כמו כן, הבנקים רשאים לחייב את הלקוחות בקביעת תור מראש.
על מנת לאפשר המשכיות במתן השירותים הבנקאיים לציבור הרחב, הבנקים יבטיחו מענה פרונטלי לשירות אשר אינו ניתן בערוצים הישירים או לאדם שלא יכלו לקבלו בערוצים הישירים. בנוסף, יקבעו את סניפי הקהל בהתחשב בפיזור גיאוגרפי נאות של הסניפים וביכולתם לספק שירותים בנקאיים לציבור רחב של לקוחות. כלל השירותים יינתנו בכפוף לתיאום תור מראש ולזמינות השירות בסניף.
הבנקים יבחנו במסגרת ההחלטה, נקיטת אמצעים שונים ובכלל זאת הודעה ללקוחות על השינוי בהקדם האפשרי ועל החלופות העומדות לרשותם לקבלת השירות הבנקאי. הפיקוח על הבנקים קורא לציבור לבצע מגוון רחב של פעולות בנקאיות באמצעים הישירים: בטלפון, במכשירים האוטומטיים, באפליקציה (יישומן) הבנקאית ובאתר הבנק.
כבר ביום ראשון העביר בנק ישראל הודעה בלשון זו לבנקים, בדומה להודעה שיצאה בספטמבר 2020, זאת כדי למנוע עליה בתחלואה ולהימנע מבידודים של העובדים. יש לציין כי האחריות לבדוק אם הסניף הקרוב אליכם פתוח או שנסגר באופן זמני מוטלת על על הלקוח. הבנקים יחויבו לפרסם ועל כל דלת של סניף שנסגר את פרטי סניף הקהל הקרוב אליו ומספר הטלפון של המוקד הטלפוני, ואמצעים נוספים לתקשורת עם הבנק.
המחסור בכוח אדם על רקע העלייה בתחלואה והבידודים כבר מורגש בבנקים. בסוף השבוע האחרון הוציא בנק הפועלים הודעה בפייסבוק שבה התנצל על זמני ההמתנה הארוכים. "גם אנחנו, כמו רוב העסקים חווים היעדרות רבה של עובדים ככל שנגיף האומקרון מתפשט", נכתב. "העברנו רבים מעובדינו לעבודה מהבית, אך עדיין קיים חוסר בכוח אדם של הבנקאים המסורים שלנו. אנו מצטערים על זמני המתנה ארוכים מהרגיל, ומבקשים להיעזר בנו לדברים דחופים בלבד".