אל תמהרו להיפרד: רחוב אלנבי בתל אביב, בעבר הרחוב הראשי של העיר, ואחד הרחובות העירוניים הארוכים ביותר בישראל, צפוי לעבור מהפך דרמטי. הרחוב - בן הקילומטר וחצי - אמור היה כבר להיסגר לתנועת מכוניות לצמיתות, ובמסגרת העבודות על הקו הסגול של הרכבת הקלה אמור אלנבי להפוך למדרחוב אחד ארוך - שהרכבת חולפת באמצעו.
העבודות צפויות היו להתחיל במהלך חודש ספטמבר. אלא שספטמבר כבר חלף מבלי שעלו המחפרים על הרחוב. כעת מסתבר שהמהפך של אלנבי לא צפוי להתרחש בקרוב ותחילת העבודות נדחתה למועד לא ידוע, שיארך אף יותר משנה.
אומנם בחברת נת"ע טוענים כי הם מתנהלים מול עיריית תל אביב-יפו בעניין מתוך תקווה לפגוע כמה שפחות בלוחות הזמנים, אך גורמים מאשרים כי מסתמנת דחייה במועד תחילת העבודות. לטענת גורמים המעורים בפרויקט שאיתם שוחחנו, ייתכן שתחילת העבודות תידחה אפילו עד ראשית 2024.
לאחרונה התגברה הביקורת בקרב התושבים על ריבוי העבודות ברחבי העיר, שעיקרן עבודות הרכב הקלה, והתמשכותן. באוגוסט האחרון אף הוגשה לבית המשפט המחוזי בעיר עתירה של קבוצת תושבים המתגוררים בסמוך לאלנבי בדרישה לביטול הסטת קווי האוטובוס לרחובות צידיים סמוכים, מהלך שיידרש עקב סגירתו של אלנבי לתנועה.
בעירייה אומנם מאשרים כי החליטו לשנות גישה ולהתמקד בעבודות המתרכזות כעת ברחובות אבן גבירול (הקו הירוק) ובן יהודה (הקו הסגול), בטרם יושבת רחוב מרכזי נוסף בעיר. כל זאת, יש להזכיר, מתרחש על רקע התחממות מערכת הבחירות לראשות העיר שתגיע לשיאה בנובמבר 2023, זמן קצר לפני המועד החדש המסתמן לתחילת העבודות באלנבי.
הקו הסגול כבר ספג דחייה ניכרת, של כשנה, במועד תחילת העבודות לסלילתו בשל קשיים משפטיים בפינוי בתים בשכונת כפר שלם במזרח העיר. עם זאת, הן בעירייה והן בנת"ע טוענים בתוקף שהדחייה הנוכחית באלנבי לא תפגע בלוח הזמנים המתוכנן להמשך עבודות הקו הסגול, לא ברור כיצד.
מנת"ע נמסר בתגובה: "חברת נת"ע בעיצומן של הליכי הדברות מקצועיים מול עיריית תל אביב, על מנת להסדיר את העבודות בקו הסגול בהתאם ללו"ז המתוכנן".