פעילים חברתיים מזהים "אירוניה" בבחירה המצרית ב"היל ונולטון", חברת יחסי ציבור שייצגה כמה מהחברות המזהמות ביותר, להוביל את צוות התקשורת של ועידת האקלים הבין לאומית בשארם א-שייח. מאז החלו המצרים בארגון הוועידה, עוסקת היל ונולטון בתדרוך עיתונאים ובהפצת תכנים הנוגעים לפעילות אקלימית. רק שמסתבר שביומיום, החברה פועלת בדיוק להפך.
חברת יחסי הציבור ייצגה ומייצגת את אקסון מובייל, ארמקו הסעודית וחברות נפט וגז נוספות, שנחשבות למזהמות הגדולות ביותר. לטענת 400 מדענים מובילים שחתמו על עצומה בנושא, חברת יחסי הציבור פעלה להפיץ מידע כוזב לגבי השפעת המזהמים על האקלים, ולעכב או לשבש פרסומים לגבי ההשפעה האמיתית של פעילות החברות על הכדור. "העובדה שהחברה מייצגת את חברות הנפט והגז מערערת את האמינות והלגיטימציה של העבודה שהיא עושה עבור ועידת האקלים", כתבו המדענים.
להיל ונולטון היסטוריה בעייתית בכל הקשור לעבודה עבור חברות מזיקות. בשנות החמישים, ייצגו את חברות הטבק והסתירו מחקרים שנגעו לנזקי העישון ובשנים האחרונות, עברו לייצג בעיקר חברות בתחום האנרגיה. מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש התייחס לאחרונה להשפעה שיש לחברות יחסי הציבור על ההתגייסות להתמודדות עם משבר האקלים. "חברות יחסי הציבור אוספות מיליארדים מהחברות המזהמות כדי להגן עליהן מביקורת", אמר גוטרש. "בדיוק כמו שעשו עבור חברות הטבק, לוביסטים ויח"צנים מפיצים מידע כוזב והרסני. על החברות לבזבז פחות זמן בלהתחמק ממשברים תקשורתיים - ויותר זמן בלמנוע את משבר האקלים" סיכם גוטרש.
היל ונולטון הואשמה בעבר ב"גרינוושינג" - שימוש בסוגיות אקלים על מנת לקדם יוזמות שלא תורמות לסביבה, ואף מזיקות לה. העיתונאית והסופרת נעמי קליין, שחוקרת את הנושא ואף הובילה מספר מאבקים גלובליים בתחום, כתבה לאחרונה כי המצרים, ובראשם הנשיא א-סיסי, משתמשים בוועידה כקמפיין "גרינוושינג" למדיניות מצרית בעייתית. "מצרים מציגה כאילו היא מדינה שמשתמשת בלוחות סולריים ובקשים ממוחזרים לקראת הוועידה. בפועל, מדובר במשטר שכולא אקטיביסטים סביבתיים ואוסר על מחקר", כתבה קליין.
ועידת האקלים, שהחלה בשבוע שעבר ותסתיים ביום שישי, נחשבת עד כה לכישלון. מעט הודעות או התחייבויות לצעדים ירוקים יצאו בינתיים מהמדינות המובילות, ובינתיים סוכמו בעיקר פיצויים למדינות עניות, אך לא צעדים ארוכי טווח.