המיליארדר אילון מאסק לא נח לרגע. בין "המהפכה הכחולה" שהוא מוביל בטוויטר, לשיגור לווינים לחלל, נדרש אתמול האיש העשיר בעולם להעיד במשפט על שכר העתק שאותו קיבל מחברת הרכב טסלה. לאחרונה, בעל מניות בחברה תבע את מאסק בדרישה שישיב חלק מחבילת שכר שקיבל מטסלה ב-2018, שאיפשרה לו לרכוש מניות בסך 50 מיליארד דולר, וסייעה לו להגיע למימדי ההון בהם הוא מחזיק היום.
התובע טען כי העסקה הייתה אמורה להבטיח כי מאסק יקדיש את מירב זמנו לחברה. בכל זאת, מדובר באחת מחבילות השכר היקרות בהיסטוריה ומאסק אמור לנהל חברת רכב, ללא ספק עבודה שדורשת 100% משרה. אך כאמור, מאז מחלק מאסק את זמנו בין מפעלים רבים, בינהם טוויטר, חברת החלל ספייס אקס, חברה המשתילה שבבים במוחותיהם של קופים, ועוד.
התביעה מתארת את מאסק כ"מנכ"ל במשרה חלקית", וטוענת כי חבר המנהלים העניק לו את השכר על בסיס קשרי ידידות, וללא הצדקה עסקית. על כן במהלך המשפט מאסק נשאל על סגנון הניהול שלו, ועל הקשר שלו לחבר המנהלים של טסלה, שאמור להיות עצמאי ונפרד ממנו.
כשנשאל אם הוא זה שהגה את הרעיון לרכבים החשמליים של טסלה, התנגד לפורמט השאלות שעליהן נדרש לענות ב"כן" ו"לא". "התשובה היא יותר כן מלא", ענה מאסק. בנוסף, נשאל לגבי דרישתו להיקרא "מלך הטכנולוגיה" (technoking) במקום מנכ"ל בטסלה. מאסק העיד כי היה פיקח לחלוטין בזמן שביקש את התואר.
"בכנות, אני לא רוצה למנכ"ל אף אחת מהחברות שלי", אמר מאסק באחד משלבי העדות. "תפקיד המנכ"ל הוא תפקיד עסקי, בעוד שאני מהנדס. אני אחראי לדאוג שנפתח טכנולוגיות פורצות דרך, ושיהיו לנו מהנדסים שיעזרו לנו לעשות את זה". עוד העיד כי הוא מתכוון לעזוב את תפקידו כמנכ"ל טוויטר בקרוב. מאסק הוסיף וגילה כי אף אחד לא מפקח על הציוצים שלו, וכי הוא מצייץ את כולם בעצמו.
לדוכן העדים הגיע אתמול מאסק אחרי שבלילה שלח מייל לעובדי טוויטר, ובו דרש מהם לעבוד במתכונת קשה במיוחד, שעות ארוכות בכל יום, והבהיר כי זה תנאי לעבודה בחברה. לפני ימים אחדים מאסק ניהל שיחת וידאו ששודרה בוועידת G-20, ובה אמר: "יש לי הרבה יותר מידי עבודה, בוודאות".