משרד האוצר מרוקן מתוכן במסמך רשמי את עילת הפיטורין שבה נקטה שרת התחבורה מירי רגב בהליך הדחה שפתחה נגד מנכ"ל הרכבת מיכה מייקסנר, הליך שפורסם לראשונה ב"תכנית חיסכון". באוצר כתבו למייקסנר כי יאשרו את בקשתו להקדים רכש קרונות לרכבת, תהליך שאי קידומו הוא עילת הפיטורין שבה השתמשה השרה רגב.

אתמול, שלח יו"ר דירקטוריון הרכבת משה שמעוני מכתב למייקסנר, בו כתב: "למרות כל ניסיונותיי לקדם את נושא רכש הקרונות ברכבת ישראל, שיקול הדעת המוטעה שלך ואי הובלת הנושא כנדרש הביאו עד עתה לחוסר קבלת החלטה בנושא אשר הינו מהותי ומרכזי ומהווה אבן יסוד בהתפתחות הרכבת".

סגן הממונה על התקציבים באוצר איליה כץ וסגן בכיר לחשב הכללי יובל רז, כתבו כי הם מאשרים את בקשתו של המנכ"ל להקדים את רכש הקרונות, תוך ששיבחו אותו על עבודתו היעילה ועל כל שעשה עבור ייעול ושיפור רכבת ישראל. העיתוי והנוסח אינם מקריים - ונראה שהאוצר מתערב נגד רגב בהליך הפיטורין שיזמה למייקסנר. 

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' (צילום: n12)
פועל מאחורי הקלעים למען מנכ"ל הרכבת? שר האוצר סמוטריץ'|צילום: n12

זהו לא ניסיון ההדחה הראשון: תלונות על "תרבות הדיון בישיבות"

זו אינה הפעם הראשונה בה מקדם יו"ר דירקטוריון הרכבת שמעוני את הדחתו של המנכ"ל. בעבר ניסה, בתיאום עם השרה רגב, להדיחו בעילות שונות. בין היתר, התלונן על "תרבות הדיון בישיבות הדירקטוריון" שמוביל מייקסנר ונושאים אחרים. 

הדחתו של מנכ"ל הרכבת מצטרפת לשורה של עזיבות והעזבות במשרד התחבורה תחת רגב. עם כניסתה לתפקיד קידמה השרה את הדחתו של מנכ"ל רשות שדות התעופה. אחר כך יצאו מהמשרד גם מנהל רשות התחבורה הארצית, ראש מנהל התשתיות במשרד ובכירים נוספים. 

המכתב מצד האוצר נשלח ככל הנראה בתיאום עם שר האוצר סמוטריץ', שנמצא גם הוא במוקד של סכסוך עם השרה רגב. השניים לא סיכמו על תקציבי המשרד במסגרת התקציב הדו-שנתי שמקודם בימים אלה בכנסת, וחלוקים גם בנושא קידום המטרו ואגרות הגודש במרכז.