לזה הלקוחות לא ציפו: משתמשים שחיפשו פריטי מזון תמימים באתר המשלוחים של ״שופרסל״ הופתעו לגלות שבין פחיות שימורי הזיתים או הגבינה הצפתית, הופיעו תוצאות קצת פחות תמימות - של צעצועי מין. בימים האחרונים, גולשים שונים פרסמו ברשתות החברתיות צילומי מסך של הקנייה באתר המשלוחים - ובו מוצגים מוצרי המין לצד פריטי המזון.
מתברר, כי אלגוריתם החיפוש של רשת השיווק המובילה מוביל גם לחיפוש ברשת הפארם המקבילה ״בי״, שמציעה את המוצרים לרכישה מקוונת. כך, חיפוש של גבינת עזים הוביל את המשתמשים ל״ויברטור אנאלי נועז״ ויוגורט פרו מועשר בחלבון הופיע לצד ״נאבי ארנבי״ ורדרד. בינתיים, משתמשים שונים בטוויטר חגגו עם החיפושים, אך באתר "שופרסל" הצליחו עד מהרה לסגור את הפרצה.
תודה שופרסל pic.twitter.com/Mey8w7S9RB
— Michal Porat (@michalporat) January 17, 2023
איך זה קרה?
חיפוש באתרים יכול להיות מורכב מאוד, או פשוט מאוד, הכל בהתאם להגדרות. כנראה, שבמנגנון החיפוש של שופרסל נותנים דגש בעיקר לשם, ולכן האלגוריתם ״חיפש״ אותיות דומות למילת החיפוש בכל מאגר המוצרים, בלי לשים לב לקטגוריה. כך, מי שחיפש בטריה נטענת הגיע גם ל״טבעת רטט זוגית״, ומי שחיפש עלי רוקט לסלט הגיע ל״רוקט פוקט טורקיז״.
כשמחפשים Pro 20 (שזה יוגורט, כן?) מקבלים את זה
— Asaf Sagi (@asafsagi) January 18, 2023
(חבר נמצא) pic.twitter.com/VkXHcq8V24
כעת, בשופרסל בנו מנגנון חכם יותר, שמתייג כל מוצר תחת הקטגוריה המתאימה כמו - אוכל, צעצוע למבוגרים, או מוצר חשמלי. זה כנראה לא יעצור את הגולשים - שימשיכו לנסות להגיע מקוטג׳ לצעצוע בכמה שפחות קליקים.
מרשת "שופרסל" נמסר בתגובה: ״מדובר בטעות באפיון המוצרים, שהובילה לתוצאה השגויה בחיפוש. הנושא נמצא בטיפול ואנו מתנצלים בפני לקוחותינו על אי הנעימות״.