חודש לאחר תחקיר "תוכנית חיסכון" שהעלה שרשת "שופרסל" מייצרת מותג פרטי במחיר מוזל לציבור החרדי, בדיקה נוספת מעלה שהפער במחירים רק גדל. 341 מוצרים התייקרו בחודש האחרון ברשת "שופרסל" בכ-16%, ואילו במותג החרדי "יש חסד" המנוהל ומוחזק גם הוא על ידי קבוצת שופרסל ופונה לקהל החרדי - התייקרו 6 מוצרים בלבד.
הפערים במחירים חולשים על מספר רב של מוצרים. לדוגמה, מרכך כביסה יקר ב"שופרסל" ב-22% ממקבילו ב"יש חסד", מרכך לשיער ב-25%, ג'ל רחצה ב-76% וסוכר ב-25%. סל קניות ב"שופרסל" יקר בכ-31% לעומת סל קניות דומה ב"יש חסד". יש לציין שאמנם 178 מוצרים הוזלו ברשת "שופרסל", אך הפער נותר גדול.
"הדבר הזה כמובן לא מתקבל על הדעת, גם בגין טענות של הבדלים בשכירויות או הבדלי כוח אדם או הבדלי ארנונה כאלו ואחרים", מסביר מוטי אלבז, מומחה לשיווק ואסטרטגיה. "זה לא מצדיק בשום דרך פערים של עשרות אחוזים כפי שאנחנו רואים כיום".
מקבוצת שופרסל נמסר בתגובה: "כל הפורמטים של קבוצת שופרסל זמינים בפני כל תושבי מדינת ישראל, לרבות הפורמטים של רשת 'יש'. קבוצת שופרסל נותנת מענה למיליוני לקוחותיה באמצעות פורמטים קמעונאיים שונים, המאופיינים בעלויות תפעול שונות, במגוון מוצרים שונה, תמחור ומיקודים מבצעיים שונים, חווית שירות שונה והטבות מועדון שונות".