רשתות השיווק מאותתות לספקי המזון: עליית המחירים שתוכננה להיום (חמישי), ה-1 ליוני, תידחה ככל הנראה לתחילת השבוע הבא, ותיתן לצרכנים עוד כמה ימים של חסד עד שהמחירים יזנקו, מלבד מוצרי החלב בפיקוח שיתייקרו כבר היום. רשתות השיווק פנו אמש לספקים ואמרו שלא יוכלו לעשות זאת, לכן, עליית המחירים תחול מיום ראשון ועד שלישי הבא – לכן כדאי לעשות קניות בסוף השבוע הקרוב.
נימוקן של רשתות השיווק לדחיית תאריך ההתייקרות של הספקים היא כמויות הענק של כוח האדם שצריך לעבור ולתמחר את המוצרים – דבר שקשה לבצע ביום חמישי, בו צריך לדאוג לאספקת סוף השבוע. הבוקר הודיעה היבואנית דיפלומט כי תעלה פעם נוספת את מחיריה בתחילת חודש יולי (1.7) בשיעור ממוצע של 6.1% - בעקבות "עליות מחיר מצד ספקיה בחו"ל" בין המוצרים שיתייקרו הקפה, העוגיות והטונה שתתייקר בעד 4%.
סיקור N12:
- לא רק מעלה מחירים: אסם מצמצמת מבצעים
- שורת ספקי מזון ישלמו עשרות מיליונים
- וולט מעלה מחירים: תגבה "דמי תפעול" בכל הזמנה
- התייקרות חדה במוצרי המזון: אילו מוצרים ובכמה
- מותג הגלידות "בן אנד ג'ריס" מעלה מחירים
ספקי המזון, הטואליטיקה והפארם שביקשו עליות מחירים הן לא מעטות, והאחוזים לא נמוכים: בתנובה ביקשו עד 7% עלייה, באסם 4.5%, בשטראוס ובעלית עד 6%, ובסוגת – עד 10%. הם לא היחידים, וגם יבואנים רבים ביקשו עליית מחירים: מוצרי וויליפוד יתייקרו בכ-10%, מארס שוקולדים ב-7%, ובדיפלומט – עד 25% עלייה בחלק מהמוצרים. מוצרי החלב בפיקוח קיבלו את אישור המדינה ויתייקרו היום כמתוכנן.
עליית המחירים של תנובה תיכנס לתוקף במוצרי מעדנות, מאמא עוף ואוליביה בשיעור ממוצע של 7.3%, ולראשונה מזה 15 שנים מוצרי טירת צבי יתייקרו בשיעור של 5%. ענקית המזון יוניליוור הודיעה על העלאת מחירים עבור מוצריה ב"שוק המוסדי" הכולל בין השאר את המסעדות והמלונות, והתחייבה כי ההתייקרות לא תגיע לרשתות השיווק והשוק הקמעונאי. עליית המחירים בחברה תעמוד בממוצע על 7% - וצפויה להשפיע בעיקר על רטבים, מיונז ומוצרי מזון.