מותג הגלידות "בן אנד ג'ריס" פנה לרשתות השיווק ודרש לייקר את מחירי מוצרי החברה בעד 15%. העלייה הגבוהה והמשמעותית ביותר תחול על קופסאות הגלידה הגדולות – שהן גם הנצרכות ביותר. במקביל, משרד הכלכלה דרש היום (ראשון) מ-15 חברות הענק בשוק המזון לחשוף את דוחותיהן הכספיים ונתוני הרווח שלהן תוך שלושה שבועות.
התייקרות גלידות "בן אנד ג'ריס" צפויה להיכנס לתוקף בתחילת החודש הבא. בחברה טענו כי היא נובעת מ"גל עליית מחירי חומרי הגלם, האנרגיה ומחירי התפעול". ההתייקרות החדה ביותר צפויה לחול על קופסאות הגלידה הגדולות שהן גם הנצרכות ביותר.
מ"בן אנד ג'ריס" נמסר: "הנהלת 'בן אנד ג'ריס' ישראל פעלה ככל שיכולתה למנוע את עליית מחירי הגלידות, המסתכמת בשיעור של כ-5-8% בממוצע. בנקודת הזמן הנוכחית, איננו יכולים להמנע מכך".
חברות המזון הגדולות על המוקד
משרד הכלכלה חייב היום את 15 חברות הענק בשוק המזון לחשוף את דוחותיהן הכספיים, לפרט את עלויות הייצור במפעלים ולחשוף את נתוני הרווח שלהן. הן נדרשו לפרסם את הנתונים תוך שלושה שבועות.
החברות שחויבו לחשוף את דוחותיהן הכספיים הן: דיפלומט, יוניליוור, אסם, שסטוביץ, סוגת, חוגלה קימברלי, החברה המרכזית למשקאות, שטראוס, וילי פוד, סנו, יפאורה תבורי, תה ויסוצקי, נטו סחר, אבוט וחברת גורי.
"נשתמש בכל הכלים העומדים לרשותנו כדי למנוע את עושק הציבור", מסר שר הכלכלה ניר ברקת. "אנו עדים בשבועות האחרונים להשתוללות חסרת רסן של היצרנים והיבואנים שמעלים מחירים בעשרות אחוזים, בזמן שמחירי חומרי הגלם ויתר עלויות היצור נמצאים במגמת ירידה".