ההיי-טק הישראלי עומד בפני שנה לא פשוטה. ההשקעות בחברות צפויות להיחתך בשיעור משמעותי - ובמקביל למהפכה המשפטית גם המיתון שעשוי להכות באמריקה בקרוב מצמצם את הכסף הזמין. לכן, זה עיתוי מעניין לבדיקה שערכה Meta (פייסבוק) ישראל בקרב חברות B2C - חברות טכנולוגיה שמוכרות מוצר לצרכנים, ונשענות פחות על התעשייה עצמה.
הדוח שפרסמה Meta ישראל כולל שיחות עם למעלה מ-50 מנהלים ומנהלות בכירים של חברות היי-טק שמתמקדות במוצרים שמשווקים לצרכנים. הממצא המרכזי הוא שהחברות האלה היו בעמדה טובה לשרוד את הטלטלות בשוק ב-2022 - וייתכן שיצליחו לעבור בשלום גם את המהמורות ש-2023 עשויה להביא עמה.
לפי בדיקת Meta, כרבע מהחברות בענף ההייטק הישראלי הן חברות B2C, כלומר משווקות מוצר ישירות לצרכן. זאת, בשונה לדוגמה מחברות שמספקות מוצרי תכנה או פתרונות לחברות. ברקע השיבושים הרבים בשוק ב-2022, מטא מוצאת כי 80% מהחברות הללו דיווחו על צמיחה חיובית, ו-82% דיווחו על רווחים גבוהים יותר בהשוואה ל-2021.
הדרך להגיע לצרכן: הרשתות החברתיות
אז מדוע ענקית הרשתות החברתיות העולמית מבצעת סקירה של ענף ההייטק הישראלי? "חברות שמנסות להגיע לצרכן עושות את זה פעמים רבות דרך הרשתות החברתיות", מספרת ל-N12 שירלי אמסטרדם, סמנכ"לית קומרס ב-Meta בישראל. "הרשתות החברתיות הן איפה שהצרכנים מגלים את המוצרים אותם הם רוצים לקנות. קריאייטיב נכון שם - מנצח הכול".
עם זאת, צריך גם לדעת איך לעשות את הקריאייטיב הזה - ובעיקר איך להפוך אותו לרוכשים אמיתיים. לפי בדיקה שערכו ב-Meta, אחד מהדברים החשובים ביותר בפרסום המוצר הוא חידוש. חשיפה חוזרת ונשנית לאותה פרסומת, מורידה את היכולת שלה להמיר את הצופה לקונה ב-60%. "לא מספיק לגוון מעט את הקריאייטיב של אותו קמפיין צריך לרענן לגמרי", מייעצת אמסטרדם.
"עוד טרנד מרכזי הוא עבודה עם משפיענים, שזה יכול להיות משפיענים בכל שלב, אפילו צרכנים אחרים. כל עבודה עם תוכן יותר אורגני או אותנטי הוא משהו מאוד מהותי", מספרת אמסטרדם. לפי הדוח של Meta ישראל, 30% מבני ה-18-24 ו-40% מבני ה-25-34 מגדירים את עצמם "משפיענים". גילו הממוצע של משפיען הרשת הוא 40, כשרק כ-14% ממשפיעני הרשת מוגדרים כחלק מדור ה-Z. על כל שתי משפיעניות שתורמות תוכן לרשתות החברתיות - יש רק משפיען אחד.