מאמצי האוצר והתחבורה נכשלו: מחירי האוטובוסים והרכבות התייקרו הבוקר (שלישי) בשיעור של 12%, זאת לאחר שסמוטריץ' ורגב לא מצאו את התקציב למנוע או למתן את ההתייקרות. עליית המחירים נובעת מהתייקרות שכר העובדים - ומעלויות הקשורות לדלק ולביטוח. מחיר נסיעה בתוך העיר עולה כעת 6 שקלים, נסיעה מתל אביב לירושלים וחזרה תעלה יותר מ-41 שקלים.
כבר כמה חודשים שבמשרד האוצר ובמשרד התחבורה נערכים לעליית המחירים, אך גם לאחר דיונים אינטנסיביים - לא הצליחו להביא למניעתה. באוצר הציעו לשרת התחבורה מירי רגב לקצץ חלק מרפורמת "צדק תחבורתי" שתשיק בחודשים הקרובים, שתחתוך בחצי את מחירי הנסיעה בפריפריה, על מנת למתן או למנוע את ההתייקרות.
סך הכל, נדרשו כ-300 מיליון שקלים על מנת למנוע את ההתייקרות במלואה. בחודשים האחרונים נבחנה האפשרות למתן את העלייה - והיא אף נדחתה בחודש אחד על מנת להשלים את המגעים בין האוצר לתחבורה. למרות זאת, הצדדים לא הצליחו להגיע להסכמות, והנושא לא עמד בראש סדר העדיפויות של המשרדים, עד שההתייקרות הפכה בלתי נמנעת.
המחירים התעדכנו כבר הבוקר באפליקציות התשלומים, והחל מה-1.8 בהטענת כרטיסי "רב קו". לפי נתון של חברת התשלומים "הופ און", שמאפשרת הטענת רב-קו וקניית כרטיסי נסיעה, קניית כרטיסים באפליקציה מוזילה בממוצע את החשבון החודשי ב-33% לעומת שימוש בכרטיסי "רב-קו".
אתמול תכננו לקיים ישיבה נוספת בנושא בין משרדי האוצר והתחבורה. באפליקציות התשלומים מסרו ל-N12 כי הם כבר קיבלו הוראה ליישם מחר את המחירון החדש, וכי הסיכוי שההתייקרות תימנע בשלב זה - נמוך.
תגובת איגוד התחבורה הציבורית לעליית מחירי התחבורה הציבורית: "עליית המחירים בתחבורה הציבורית מבהירה: המדינה פועלת נגד הציבור המשותף לתחבורה הציבורית בישראל - משתמשי התחב"צ ונהגיה. במקום לדאוג מבעוד מועד לתקציב ראוי ולשפר את אותה כפי שמצופה מהם, בוחרים האוצר ומשרד התחבורה בפיתרון הקל - "לחלוב" את משתמשי התחבורה הציבורית. רובם מגיעים מתוך השכבות המוחלשות כלכלית - ומנסים להטיל את האחריות על העובדים. המדינה מעלה את מחיר הנסיעה ב-12%, כאשר היא מעדכנת את הסבסוד לשכר הנהגים ב-2% בלבד".
עוד הוסיפו כי "גם כיום שכר הנהגים לשעה נמוך מממוצע השכר השעתי במשק. בדיוק משום כך מתקשות החברות לגייס נהגים והמחסור בנהגים מגיע לכדי 6,000 נהגים ועוד היד נטויה. שכר הנהגים איננו הבעיה אלא הכלי לחילוץ ענף התחבורה הציבורית מקריסה. לא נשתוק עד לשכר ראוי שיכבד גם את הנהגים וגם את משתמשי התחבורה הציבורית".