שלושה חודשים עברו מאז שהשיקו את הטיסות הבין-לאומית מחיפה, הבטיחו בשורה - אבל למעשה נראה שנמל התעופה לא כל כך מצליח להמריא. יש לכך מספר סיבות: ראשית, רשויות התחבורה בישראל לא באמת מתקצבות את חברות התעופה כדי לגרום להן לטוס מנמל התעופה בחיפה. מדובר באופרציה מורכבת ויקרה יותר. לכן, יש היום רק חברה אחת, איסתא, מפעילה טיסות מחיפה דרך גורם חיצוני.

סיקור N12

מכיוון שיש רק חברה אחת ומעט מאוד מטוסים, ברגע שיש תקלה במטוס, כל נמל התעופה מושבת, כמו שהיה רק לאחרונה. בשבוע שעבר, מרבית הטיסות בוטלו מכיוון שהייתה תקלה במטוס - וכל הנוסעים שהיו אמורים לטוס קרוב לבית נאלצו לעבור ולטוס מנתב"ג - וזה קרה לא מעט הקיץ הזה.

מעבר לכך, מכיוון שיש חברה אחת - אין גם תחרות והמחירים למי שטס מחיפה יקר יותר. לדוגמה, טיסה לקפריסין למי שטס מנתב"ג עולה כ-800 ש"ח לזוג, בעוד שמי שטס מחיפה משלם כאלף שקלים. אז נראה שרשויות התחבורה צריכות להתאמץ קצת יותר כדי לספק מענה לתושבי הצפון ולתושבי חיפה.


רשות שדות התעופה מסרה בתגובה כי היא גיבשה תוכנית לשדרוג נמל התעופה בחיפה ושמחכים לאישור.

מאיסתא נמסר בתגובה: "אחרי שנים שנמל התעופה בחיפה היה סגור, בחרה איסתא לשווק טיסות לרווחת תושבי הצפון. במעט המקרים שבהם נאלצה חברת התעופה לבטל את הטיסות מסיבות טכניות, הועברו הנוסעים לטיסות חלופיות מנתב"ג וחזרה באוטובוסים. כל הנוסעים אשר טיסתם שונתה יפוצו בהתאם לחוק".