ראש השנה מתקרב וישראלים רבים מחכים לרגע האחרון כדי לעשות את הקניות לחג, בעיקר של המוצרים הטריים, כמו דגים, עופות, פירות וירקות. על רקע גל עליות המחירים בשנה האחרונה - ב"תוכנית חיסכון" יצאו לבדוק את המחירים ברשתות השיווק רגע לפני החג. בתקווה שהן לא ינצלו את הלחץ של האנשים, יבטלו מבצעים - ויעלו את המחירים.
צרכנות - סיקור N12
- מבחן הסל: איזו רשת הכי זולה?
- דאודורנט ומי פה בחצי מחיר: "קונים ישירות מהמפעל"
- מבחן המשלוחים: מי הביאה אוכל רקוב?
- "מעמיסים עלינו - ואחר כך מתלוננים שיקר פה"
- המותגים "הישראליים" שמערבבים גלם מחו"ל
- הדולר עלה, החופשות בסוכות התייקרו
- לקראת החג: הדבש המיובא מגיע לחנויות
- הטיסות של החברות הזרות שנמכרות באל-על ביוקר
המועצה לצרכנות בדקה כ-60 מוצרים - ומהבדיקה עלה כי בשבוע האחרון המוצרים שהכי התייקרו הם אבטיח שמחירו עלה ב-10%, חציל שמחירו עלה ב-9%, סלמון טרי שהתייקר ב-8%, קרפיון טרי שהתייקר ב-7%, בצל שמחירו עלה ב-6% - וסלק שהתייקר ב-5%.
מרשימת המוצרים שהתייקרו בולט בהיעדרו פריט אחד - הדבש. בעקבות חלוקת מכסות לייבוא דבש ללא מכס של משרד החקלאות ולמרות העיכובים שהיו בדרך, רשתות השיווק הורידו את המחירים של הדבש שנמכר בישראל, גם על המותגים המקומיים.
מהלך של הוזלת מוצר כזה או אחר הוא מבורך, אבל זה עדיין לא מספיק. כשמסתכלים על סל המוצרים הכולל לחג הוא התייקר - והרבה.