סל הקניות שלנו התייקר בשנה האחרונה, וגם רשת שופרסל נאלצה להעלות את מחירי המוצרים. עם זאת, הרשת לא העלתה את המחירים בסניפי "יש חסד" שבבעלותה, שמשרתים בעיקר את המגזר החרדי, כך פרסמנו הערב (ראשון) ב"תוכנית חיסכון".
הפער בין מחירי המוצרים יכול להגיע לעשרות אחוזים. לפי אתר פרייסז, במהלך השנה מאות מוצרים התייקרו במותג הפרטי בשופרסל בשיעור כולל של 15%, ברשת "יש חסד" - לא עלה מחיר המחירון אפילו של מוצר אחד. "ב'יש חסד' זה יותר זול, כי שם זו רשת של חרדים", הודה עובד שופרסל.
תווית המחיר ברשת החרדית מוטבעת על האריזה, ולא מודבקת על המוצרים כמו בשאר הרשתות. עובד ב"יש חסד" טען כי זה מה שמונע את עליית המחירים: "אם המחיר יעלה הם יצטרכו לגמור את כל הסחורה ולהוציא אותה מחדש. אבל גם אני לא הבנתי, אם אתה יכול למכור את זה במחיר כזה, אז למה לא לכולם?"
בשנה האחרונה התייקרו המוצרים הבסיסיים ביותר כמו שמן קנולה או סוכר. ברשת החרדית המחירים נשארו זהים, והפערים מורגשים. כך למשל, קפה נמס ב"יש חסד" עולה 12.90 שקלים, בעוד בשופרסל המחיר עלה מ-13.90 ל-15.50. גם מחיר שקדי המרק התייקר בשופרסל, והפער בין המחיר שלו למחיר ב"יש חסד" עומד על יותר מ-50%.
לצד המוצרים שהתייקרו, מצאנו ברשת שופרסל מוצרים שמחירם ירד. רובם הם מוצרים חד-פעמיים בעקבות ביטול המס והשאר מוצרים שהיה עליהם מבצע כלשהוא, כך שלא מדובר בירידת מחיר המוצר עצמו.
לפני כחצי שנה נחשף ב"תוכנית חיסכון" הפער בין המחירים בשופרסל, למותג החרדי שבבעלותם "יש חסד". מדובר בשני מותגים פרטיים עם אותם בעלים, אך ברשתות החרדיות הקנייה משתלמת הרבה יותר.
משופרסל לא נמסרה תגובה.