2.14 מיליון נסיעות בתשלום בוצעו בחודש הראשון להפעלת הרכבת הקלה בגוש דן, כך לפי נתונים שמסרו מפעילת הקו האדום חברת תבל והחברה הממשלתית הממונה נת"ע. לפי החברות מדובר בחודש מוצלח שבו נחשפו הנוסעים בגוש דן לרכבת הקלה והתנסו בנסיעה בה. בחברות מעריכים כי כ-10% מהנוסעים השתמשו ברכבת בלי לתקף ולשלם על הנסיעה.
סיקור N12
- רחוק מלהקל על הפקקים: למה הדנקל לא מספיק
- מה שלא ידעתם על "העבר" של הרכבת הקלה
- המדריך המלא: כל מה שצריך על הרכבת הקלה בגוש דן
לפי נתוני החברות, סך הקילומטרים שהרכבת נסעה היה נמוך במעט מהתכנון. בפועל נסעה הרכבת 153.4 אלף ק"מ לעומת תכנון של 155.4 ק"מ. מבחינת תבל ונת"ע, הקו האדום (הדנקל) עמד בציפיות תוך מיעוט תקלות ועמידה ברוב לוחות הזמנים.
אחרי החגים - הביקוש צפוי לעלות
כ-47% מהנוסעים בתשלום – שהם מעט יותר ממיליון – נסעו במקטע תל אביב של הקו האדום, שבו קיימות 12 תחנות - מספר התחנות הגדול ביותר. יתר הנסיעות בתשלום התחלקו בשיעור דומים יחסית של 12%-15% בין בני ברק, פתח תקווה, בת ים ובני ברק. התחנות שבן עלו מספר הנוסעים הגדול ביותר לרכבת הקלה היו אלנבי ויהודית בתל אביב ובן גוריון בבני ברק. הנוסעים בחרו לתקף את רוב הנסיעות ולשלם עליהן באמצעות רב קו ומיעוטם באמצעות אפליקציות.
לפי הערכות נת"ע ותבל, לאחר החגים צפוי הביקוש לנסיעות הרכבת הקלה לעלות בהשוואה לחודש הראשון, שנבחר במטרה לתרגל את הפעלת הקו במספר נמוך יחסית של נוסעים. לאחר החגים צפויה להיפסק פעילות הדיילים שהפעילה נת"ע וסייעו לנוסעים להשתמש ברכבת – ואז גם תחל פעילות הפקחים ויחולקו קנסות למי שייתפסו נוסעים בלי לשלם.